«هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می کند؛

گام جدید ایران در کاهش تعهدات برجامی و تحولات عراق و مصر

۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۱۳:۵۵:۰۴
کد خبر: ۹۲۱۹۰۸
گام جدید ایران در کاهش تعهدات برجامی و تحولات عراق و مصر
گام جدید تصمیمات برجامی ایران در واکنش به خروج یک جانبه آمریکا از این توافق بین المللی و انفعال اروپا از برجام، اتحاد کاربران فضای مجازی در ایران و عراق بر علیه توطئه های سعودی و آمریکایی ها و ادعاهای السیسی، رئیس جمهور مصر در خصوص عدم تمایلش به پذیرش پست ریاست جمهوری مصر، به عنوان پر بازدید ترین هشتگ شبکه های اجتماعی جهان عرب، در برنامه «هاشتاغ» بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، گام جدید ایران در کاهش تعهدات برجامی در برنامه امشب «هاشتاغ» واکاوی خواهد شد، چنانچه سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که گام چهارم بنا به دستور رئیس جمهور برداشته شد و آن تزریق گاز به 1044 سانتریفیوژ سایت است.

در این برنامه اشاره خواهد شد که گازدهی انجام و محصول ماشین ها نمونه گیری شد و از آژانس درخواست شده تا مراحل را بازرسی کند.

ایران اعلام کرده با توجه به عدم پایبندی کشور‌های امضا کننده برجام، کاهش تعهدات خود را تا متوازن شدن مشارکت طرف‌های متقابل در این توافق بین المللی ادامه خواهد داد.

همبستگی دو ملت ایران و عراق، هشتگ دیگری است که به آن پرداخته خواهد شد. در این برنامه اشاره خواهد شد که کاربران فضای مجازی در ایران، عراق و سایر کشورهای منطقه، هم زمان با اقدامات آل سعود و آمریکا در عراق برای ایجاد ناامنی و اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق، ذیل کلیدواژه ایران و العراق لایمکن_الفراق به تبیین و روشنگری پرداختند.

کاربران توئیتر ضمن تأکید بر اتحاد بین دو کشور بر لزوم افزایش بینش و بصیرت مردم عراق در مواجهه با تحرکات سعودی و آمریکا در جهت ایجاد اغتشاش و ناامنی در این کشور تأکید کرده‌اند.

ادعای السیسی رئیس جمهور مصر آخرین هشتگ پربازدید شبکه های اجتماعی جهان عرب است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این برنامه بدان توجه داده خواهد شد که رئیس جمهور مصر مدعی شده است به هیچ وجه مایل به پذیرش پست ریاست‌جمهوری نبوده و در تمام طول عمر خود دروغ نگفته و همین رمز «موفقیت» اوست! 

همچنین وی علی رغم اینکه اخیراً شاهد اعتراضات علیه خود بوده در ادامه گفته است که برخی می‌خواهند حکومت را به تعطیلی بکشانند و دشمنان مصر مانع از تلاش برای اداره کشور می‌شوند.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری، امشب 18آبان ساعت 22:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

نظر شما