در شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به جایزه مصطفی

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۰۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۲۲۹۷۳
نگاهی به جایزه مصطفی
برنامه این هفته «ایران امروز» شبکه پرس تی وی به بررسی جایزه مصطفی که هر 2 سال یک بار در زمینه های علمی جهان اسلام برگزار می شود، می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این برنامه ضمن مروری بر پیشینه این جایزه که محوریت اصلی آن شناسایی و معرفی برترین های علم و فناوری جهان اسلام است، وضعیت کلی علمی جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

افزایش سطح همکاری و هم افزایی در حوزه علوم و فناوری در سطح کشورهای اسلامی با تاکید بر فناوری پیشرفته، رقابت در حوزه های علوم و فناوری نانو، علوم و فناوری زیستی و علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات و بنیان نهادن این جایزه به ابتکار ایران از جمله محورهای مورد بحث به شمار می رود.

در این برنامه همچنین با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و ایجاد ممانعت در حوزه هایی مانند دسترسی به تجهیزات تحقیقاتی، ارتباط میان دانشگاه  های ایران و آمریکا (و حتی سایز نقاط جهان)، عدم صدور ویزای تحصیلی و تحقیقاتی برای ایرانیان و دسترسی به سایت های اینترنتی علمی و آموزشی بحث و گفت و گو درخصوص موفقیت های علمی ایران به رغم تحریم ها صورت خواهد گرفت.

در این زمینه افزایش جمعیت تحصیل کرده ایران از 100 هزار نفر در سال 137 به 2 میلیون نفر در سال 1385 و   جایگاه علمی دانشمندان ایرانی دانش آموخته در ایران در سیر علمی جهان مورد بحث قرار می گیرد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شحاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 22 آبان از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات05:00، 12:00 و 17:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 07:00 و 20:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.

نظر شما