«قلم رصاص» شبکه العالم بررسی می کند؛

حملات نشریات عربی به محور مقاومت عراق و لبنان

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۱۴:۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۲۲۹۸۹
حملات نشریات عربی به محور مقاومت عراق و لبنان
تحلیل یکسو نگرانه ناآرامی های لبنان و عراق در نشریات عربی و سعودی ، در برنامه امشب «قلم رصاص» بررسی می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مقالات روزنامه های الجزیره و المدینه عربستان سعودی، المصری الیوم و الرای کویت در خصوص ناآرامی های لبنان و عراق، در این قسمت از برنامه «قلم رصاص»، واکاوی خواهد شد.

روزنامه الجزیره عربستان سعودی پیش از این نوشته بود؛ آری به استعفای حریری و آری به ادامه تظاهرات تا سقوط رئیس جمهور میشل عون و رئیس مجلس بری و دعوت به انتخابات پارلمانی زودهنگام و تشکیل حکومت نجات.

روزنامه المصری الیوم نیز در مطلبی ضمن متهم کردن حزب الله لبنان نوشته بود؛ اگر حزب الله در اینکه دشمن استراتژیک خود را اسرائیل می داند، صادق است باید بداند که فروپاشی حکومت لبنان راه مواجهه با این دشمن نیست، همچنین ادعا کرده؛ پیروزی حزب الله دو مرتبه به اسرائیل خدمت کرده است یکی با حمایت سخنان تند ضد صلح و دیگری با تقویت ساختار قبیله ای و طائفه ای که بر شرق حاکم است و رژیم صهیونیستی را مبرا می کند.

همچنین روزنامه کویتی الرای نیز در خصوص نا آرامی های عراق و لبنان ادعا کرده بود که این تظاهرات به جهت فساد و گرسنگی مردم بوده و وقت آن رسیده با این دو کشور از زیر عبای ایران بیرون بیایند و به ریشه عربی شان برگردند. 

حسین عبدالله کارشناس سیاسی حاضر در استودیو ضمن سخیف خواندن این مقالات در نشریات فوق آن را حرکت سازمان یافته رسانه ای در حمله به محور مقاومت ارزیابی می کند. 

حکمت شحرور؛ تحلیل گر سیاسی و میهمان ویدئویی برنامه نیز در پاسخ به سوال مجری در خصوص دخالت های عربستان در لبنان، آن را توطئه ای قدیمی برای دامن زدن به جنگ داخلی در لبنان و مشغول کردن مقاومت و تجهیزاتش به غیر از رژیم صهیونیستی می خواند. 

«قلم رصاص» امشب 20آبان، ساعت 21 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بدران، تهیه شده در دفتر العالم در بیروت، از آنتن این شبکه پخش می شود.

نظر شما