مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی گشایش یافت

۱۳۹۸/۰۸/۲۱ - ۱۱:۵۴:۲۶
کد خبر: ۹۲۳۳۹۷
مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی گشایش یافت
مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی با حضور جمعی از مقامات، استادان و هنرمندان برجسته در محل باغ‌موزه هنر ایرانی گشایش یافت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، آیین گشایش مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی عصر روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه با حضور مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احسان محمدی رییس باغ‌موزه هنر ایرانی، حانیه سامعی مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد حیدری پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱، جمعی از هنرمندان از جمله عباس مشهدی زاده، کمال‌الدین شاهرخ، الهه خاتمی، مهران مهرنیا، هما توکلی، مرتضی گودرزی دیباج، اردشیر مجرد تاکستانی، زروان روح‌بخشان و... در محل باغ‌موزه هنر ایرانی برگزارش.

در ابتدای آیین گشایش، احسان محمدی رییس باغ‌موزه هنر ایرانی در سخنانی ضمن خوشامدگویی به میهمانان و تاکید بر جایگاه ممتاز باغ‌موزه هنر ایرانی و نقش و جایگاه ویژه حوزه آموزش و پژوهش گفت: با درک جایگاه و اهمیت فوق‌العاده حوزه آموزش و پژوهش، این جایگاه ضمن ارتقا، به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی باغ‌موزه در دستور کار قرار گرفته است. مدرسه هنر ایرانی که مبتنی بر بررسی‌ها و تجارب خوب گذشته، در شکلی جدید راه‌اندازی شده است، در نظر دارد با محوریت استادان برجسته، به عنوان کانونی مهم با نقش‌آفرینی ممتاز در تربیت هنرمندان ارزنده تبدیل شود. مدرسه هنر نماد تعهد به هنر، فرهنگ، آموزش، اخلاق، ارزش‌های جامعه و تلاشی برای تربیت و پرورش انسان‌های فرهنگی و برجسته است. 

در ادامه علیرضا زند وکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری ضمن تاکید بر اهمیت مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی و ابراز خرسندی از گشایش آن، به مفهوم و جایگاه مدرسه پرداخت و گفت: آموزش در معنای عمومی رواج زیادی دارد، اما وقتی سخن از مفهومی چون مدرسه می‌شود، سخن از مفهومی خاص با الزامات، ابعاد و ارزش‌های خاص است. سخن از مدرسه، سخن از شاگردی و تلمذ در محضر استادان و بزرگان است؛ مفهومی که امروز بسیار به آن نیاز داریم و ترویج این فرهنگ، زمینه تربیت انسان‌های فرهنگی و متمایزی را فراهم می‌آورد. 

وی در ادامه با اشاره به رسالت و فعالیت‌های گسترده سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نقش و جایگاه ویژه هنرمندان در تحقق اهداف و مأموریت‌ها تاکید کرد و گفت: برای تحقق اهداف سازمان، همه دل گرمی ما حضور و نقش‌آفرینی هنرمندان است و تنها در چنین فضایی است که با فهم مشترک، همدلی و ایفای نقش سازنده، می‌توان به نتایج ارزشمند امیدوار بود.

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی به نقش و جایگاه هنر در وجهه فرهنگ‌ها، ملت‌ها و کشورها اشاره کرد و گفت: امروز در عرصه بین‌المللی و در رقابت کشورها، تمدن، فرهنگ، هنر و هنرمندان مزیتی مهم و تعیین‌کننده محسوب می‌شود و هر ملتی که از هنر غنی‌تری برخوردار باشد، در این رقابت، از مزیت مهمی بهره‌مند است که قطعاً در توفیقات ملی و همچنین جایگاه، تصویر و وجهه آن نزد افکار عمومی جهان نقشی به سزا دارد.

وی افزود: اینکه گردشگران خارجی تا این اندازه نسبت به جاذبه‌های گردشگری ایران علاقه‌مند هستند، موید نقش و جایگاه و اهمیت فرهنگ و هنر غنی و هزاران ساله کشورمان به عنوان مزیتی فوق‌العاده است. 

فراهانی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت هنر و آموزش گفت: بی‌تردید در مسیر حفظ، صیانت، توسعه و ترویج هنر ایرانی، آموزش نقشی مهم و محوری دارد و در این ارتباط مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی به عنوان کانون و پایگاهی مهم در پایتخت می‌تواند نقشی مهم با نتایجی ارزنده در ارتباط با پیشبرد راهبردها و اولویت‌های حوزه فرهنگ و هنر تهران داشته باشد. 

در این مراسم همچنین عباس مشهدی زاده، کمال‌الدین شاهرخ، الهه خاتمی و اردشیر مجرد تاکستانی به نمایندگی از هنرمندان و استادان حاضر، در سخنانی به بیان نقطه نظرات خود درباره گشایش مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی پرداختند. 

امضای یادمان رویداد، پایان‌بخش آیین گشایش مدرسه هنر باغ‌موزه هنر ایرانی بود.

نظر شما