تهیه کننده تلویزیون:

سرعت بالای تولید در تلویزیون کیفیت سریال‌ها را پائین می‌آورد!

۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۰۵:۴۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۳۶۲۸
سرعت بالای تولید در تلویزیون کیفیت سریال‌ها را پائین می‌آورد!
تهیه کننده تلویزیون گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود دقت کارگردان و بازیگر در تلویزیون پائین بیاید کمبود وقت است. باتوجه به اینکه راندمان کار در تلویزیون حداقل 4 برابر سینماست، سرعت تولید بالا می‌رود و این افزایش سرعت باعث کاهش دقت می‌شود.

علیرضا سبط احمدی، تهیه‌کننده تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره کیفیت بازی بازیگران در مدیاهای متفاوت گفت: تئاتر، تلویزیون و سینما مدیاهای متفاوتی هستند که هرکدام باید در جایگاه خودشان مورد بررسی قرار گیرند. در سینما تمام اتفاقات و تصاویر در یک پرده 16 متری برای مخاطبانی که پول دادند نمایش داده می‌شود. در تئاتر یک واقعه‌ای به صورت زنده برای تعداد زیادی تماشاگر روی صحنه می‌رود، بنابراین هر بازی بدی به وضوح دیده می شود و بازیگر حق ندارد برداشت دومی را بردارد.

او ادامه داد: اگر بازیگر هنرمند باشد و به کارش تعهد داشته باشد برایش هیچ فرقی نمی‌کند کجا کار می‌کند، اتفاقا تمام تلاشش را می‌کند آنقدر خوب بازی کند تا پیشنهادات کاری‌اش بالا برود.

تهیه کننده سریال «همسایه‌ها» تصریح کرد: تلویزیون و سینما را نباید با یکدیگر مقایسه کرد. خیلی اوقات برخی ریزه کاری‌ها که در سینما به آن پرداخته می‌شود در تلویزیون حذف می‌شود. تلویزیون جزئی از خانواده است و به همین دلیل حساسیت‌های بیشتری در برنامه‌ها و سریال‌هایش وجود دارد. از نظر کیفیت، دقت و سرعت باید همان حساسیتی که در سینما و تئاتر وجود دارد در تلویزیون هم وجود داشته باشد و کارگردانان و تهیه کنندگان به همان میزان رعایت کنند تا کار خوبی روی آنتن رود.

سبط احمدی اظهار کرد: یکی از دلایلی که باعث می‌شود دقت کارگردان و بازیگر در تلویزیون پائین بیاید کمبود وقت است. در یک فیلم سینمایی کارگردان روزی یک دقیقه خروجی مفید می‌گیرد درحالی‌که این کار در تلویزیون به روزی 7 تا 8 دقیقه می‌رسد. بنابراین باتوجه به اینکه راندمان کار در تلویزیون حداقل 4 برابر سینماست سرعت تولید بالا می‌رود و این افزایش سرعت باعث کاهش دقت می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز