در کانال کردی شبکه سحر؛

معرفی بهشت آذربایجان غربی به مخاطبان کرد زبان

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۶:۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۲۳۶۶۸
معرفی بهشت آذربایجان غربی به مخاطبان کرد زبان
مستند «برکه های دالامپر» عنوان مجموعه زیبا و دیدنی است که کانال کردی شبکه جهانی سحر امشب آن را برای بینندگان خود پخش می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مستند «برکه های دالامپر» به تهیه کنندگی و کارگردانی نادر پاکروان به معرفی جاذبه های دیدنی ارتفاعات دالامپر در نزدیکی ارومیه اختصاص دارد و در سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده است.

این مستند در نظر دارد به اکوسیستم این منطقه بپردازد و اطلاعات دقیقی از محیط پیرامون برکه و منطقه به بینندگان عرضه کند و زیبایی های پنهان را به تصویر بکشد .

در جنوب غربی ارومیه در دامنه کوه دالامپر برکه های زیادی وجود دارد که از ذوب شدن برف های این کوه به وجود آمده اند.

از گونه‌های جانوری این کوهستان می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، مار، خرگوش، بز کوهی، عقاب و... اشاره کرد. همچنین پوشش گیاهی ویژه زاگرس معتدل از جمله گون، آلبالوی وحشی، بادام کوهی و... در دالامپر به وفور یافت می‌شود.

دریاچه دالامپر در بر فراز کوهی با همین نام در جنوب غربی ارومیه و شمال غربی شهر اشنویه قرار دارد. کوه دالامپر با ارتفاع تقریبی ۳۵۰۰ متر حدود ۴۵ کیلومتر با ارومیه و ۳۵ کیلومتر با اشنویه فاصله دارد. این کوه در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه واقع شده و از فراز آن گوشه ها یی از خاک هر سه کشور مذکور قابل مشاهده است.

«برکه های دالامپر» را محمدرضا رشیدی برای کانال کردی دوبله و زبانگردانی کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز