یک تهیه‌کننده سینما:

سینما و نمایش خانگی بازیگران طنز خود را مدیون تلویزیون هستند!

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۲۳:۳۳:۰۰
کد خبر: ۹۲۳۹۹۵
سینما و نمایش خانگی بازیگران طنز خود را مدیون تلویزیون هستند!
تهیه کننده آثاری چون خانه به دوش، متهم گریخت، بزنگاه، دلدادگان و... گفت: اگر به فیلم‌ها و سریال‌های کمدی و طنز سینما و نمایش خانگی نگاه کنیم می‌بینیم 70 تا 80 درصد بازیگران آن، همین بازیگران تلویزیون هستند که به دلیل گرفتن دستمزد بیشتر به این مدیاها رفتند.

ایرج محمدی، تهیه‌کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درباره علت کاهش ساخت آثار طنز در تلویزیون گفت: تاجایی که من به عنوان تهیه‌کننده اطلاع دارم تلویزیون همیشه از ساخت کار طنز چه در قالب برنامه چه سریال استقبال می‌کند. با این وجود چند مانع وجود دارد که باعث می‌شود سریال‌های طنز و کمدی کمتر در تلویزیون دیده شوند.

او ادامه داد: یکی از موانع این است که ما تهیه‌کنندگان اصولا به داشته های چندساله خود که شامل کارگردان، نویسنده و بازیگر می‌شود بسنده می‌کنیم. تعداد خاصی از بازیگران در سریال‌های طنز تلویزیون رشد کردند و صاحب اسم و رسم شدند، با به دست آوردن شهرت و محبوبیت برای دستمزد بیشتر از تلویزیون به نمایش خانگی و سینما رفتند و در نتیجه ما الان با فقر نیروی انسانی مواجه هستیم.

محمدی تصریح کرد: اگر به فیلم‌ها و سریال‌های کمدی و طنز سینما و نمایش خانگی نگاه کنیم می‌بینیم 70 تا 80 درصد بازیگران آن، همین بازیگران تلویزیون هستند که به این مدیاها رفتند. ما در طول این سال ها باید نیروهای انسانی جدیدی را تربیت می‌کردیم. اگر این اتفاق می‌افتاد الان هنگام ساخت سریال طنز با کمبود بازیگر روبه رو نبودیم.

تهیه‌کننده سریال «ترانه مادری» اظهار کرد: برای رفع این مشکل تلویزیون و تهیه کنندگان باید جسارت کرده و در کارهایشان از بازیگران جدید استفاده کنند. قطعا این موضوع آزمون و خطا دارد اما از انجام ندادن بهتر است و حداقل چند بازیگر جوان و بااستعداد معرفی می شوند.

ایرج محمدی بیان داشت: سازندگان باید بین ساخت سریال در دهه 80 با الان تفاوت قائل شوند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ظهور فضای مجازی، طنزی که در گذشته مردم را می خنداند الان خنده‌دار نیست، به همین دلیل نویسندگان باید سراغ سوژه‌ها و قصه‌های روز و مبتلابه جامعه بروند تا نسل جوان بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز