قائم مقام رئیس رادیو و تلویزیون ملی عمان در بازدید از شبکه های برون مرزی صداوسیما:

نیروی انسانی بومی شبکه های برون مرزی، مزیتی بزرگ برای ایران محسوب می شود

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۱۶:۱۳:۰۹
کد خبر: ۹۲۴۱۰۸
نیروی انسانی بومی شبکه های برون مرزی، مزیتی بزرگ برای ایران محسوب می شود
خالد بن عبدالرحیم الزدجالی قائم مقام و مشاور رئیس رادیو و تلویزیون ملی عمان با حضور در مجموعه سعادت آباد معاونت برون‌مرزی صداوسیما، از بخش های مختلف شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی دیدن و با پیمان جبلی معاون برون‌مرزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این دیدار، معاون برون مرزی رسانه ملی ضمن معرفی ظرفیت های فنی و تولیدی شبکه های این معاونت، گفت: رسانه ملی به دنبال گسترش و تحکیم روابط با رسانه های کشورهای منطقه و همسایگان ایران بوده و تعاملات سازنده با این کشورها را در راستای علائق بین ملت ها و اشتراکات تاریخی و فرهنگی دنبال می کند. 

جبلی افزود: علاوه بر این موضوع که فعالیت شبکه های رادیویی و تلویزیونی برون مرزی در مجموعه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را ضروری می نماید، شرایط کنونی جهان و معادلات قدرت که بخش مهمی از عوامل تعیین کننده آن به واسطه فعالیت رسانه ها ترسیم شده و شکل می گیرد، ایجاب می کرد که جمهوری اسلامی ایران رسانه های قدرتمندی در عرصه بین المللی تاسیس کند که حاصل این نگاه شبکه هایی چون العالم، پرس تی وی، هیسپان تی وی، الکوثر، سحر و ... است.

وی تاکید کرد: شبکه های برون مرزی ایران علیرغم تحریم های گسترده غرب، مسدود کردن راه های ارتباطی در فضای مجازی و انواع تضییقات و محدودیت های ایجاد شده، همچنان با تمام قوت و با اتکا به توان نیروی انسانی متعهد و معتقد خود فعالیت می کنند. یکی از ماموریت های اساسی ما مقابله با سیاه نمایی رسانه های غربی درباره ایران است تا با ابراز واقعیت ها در خصوص ایران و پیشرفت های روزافزون آن، سم پراکنی رسانه های غربی را خنثی کنیم.

خالد بن عبدالرحیم الزدجالی نیز با تمجید از پیشرفت های فنی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، پرس تی وی و هیسپان تی وی را به عنوان شبکه هایی تاثیرگذار در جهان توصیف و عنوان کرد: من با شبکه ها و رسانه های زیادی ارتباط دارم و از نزدیک محیط کاری آن ها را دیده‌ام، اما آنچه بیش از همه در این بازدید توجه من را به خود جلب کرد، این بود که بیش از 90 درصد کارمندان شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی ایرانی هستند؛ این در حالی است که بخش زیادی از کارمندان رسانه های بین المللی مستقر در کشورهای منطقه را افراد خارجی تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: استفاده از نیروی انسانی بومی، مزیتی بزرگ برای یک کشور محسوب می شود چراکه می توانند مدیریت کارها را به شکل بهتر و بهینه‌تری در دست بگیرند که خوشبختانه پرس تی وی و هیسپان تی وی در این زمینه بسیار موفق عمل کردند.  ایران نشان داد که هرگز تحت تاثیر تحریم های آمریکا قرار نخواهد گرفت و می تواند به هر چیزی که اراده کند، چه در ایران و چه در سایر کشورها جهان، دست یابد.

قائم مقام رئیس رادیو و تلویزیون ملی عمان با اشاره به پیشرفت پرس تی وی در طی سال های اخیر و تبدیل شدن به یک رسانه آلترناتیو در جهان بیان کرد: هرچه از آغاز تاسیس این شبکه به جلو رفتیم، شاهد بودیم که پرس تی وی مناطق بیشتری از جهان را تحت پوشش قرار داد و توانست با کمک خبرنگاران خود در کشورهای مختلف، اتفاقات جهان را به خوبی پوشش دهد و به اعتبار بالایی در دنیای رسانه دست یابد. به جرات می توانم بگویم که در کشورهای عربی، پرس تی وی در کنار شبکه های بزرگ غربی به عنوان یکی از منابع اصلی دریافت اخبار مخاطبان شناخته می شود.

عبدالرحیم الزدجالی بر لزوم گسترش همکاری های رسانه ای میان عمان و ایران تاکید و عنوان کرد: عمان و ایران جزو همسایگان هم بوده و دارای نقاط اشتراک زیادی در زمینه های مختلفی همانند تاریخی، فرهنگی و ... هستند. از این رو، می توان با توسعه همکاری ها، از پتانسیل های یکدیگر در حوزه های مختلف به ویژه رسانه استفاده کرد. از طرفی دیگر، مهندسان ایرانی در بسیاری از زمینه ها جزو برترین های جهان هستند و اگر این همکاری ها تداوم یابد، می توانند جای هندی ها، فیلیپینی ها و ... را در عمان بگیرند.

در این بازدید که در حاشیه برگزاری شانزدهمین اجلاس فناوری رسانه برگزار شد، خالد بن عبدالرحیم الزدجالی، با مدیران بخش های مختلفی همچون وب‌سایت، اتاق خبر و پخش شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی گفت‌وگو کرد و در جریان روند تهیه، تولید و پخش اخبار در این دو شبکه بین المللی خبری قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز