محسن سخا:

پر بودن سالن‌های سینما مهم‌ترین دستاورد جشنواره امسال فیلم کوتاه

۱۳۹۸/۰۸/۲۵ - ۰۷:۰۶:۰۰
کد خبر: ۹۲۴۵۹۰
پر بودن سالن‌های سینما مهم‌ترین دستاورد جشنواره امسال فیلم کوتاه
محسن سخا مهم‌ترین دستاورد سی‌وششمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را استقبال بالا از بلیت فروشی و پر بودن سالن‌های اکران فیلم‌ها دانست.

محسن سخا، کارگردان مستند و فیلم کوتاه که امسال با مستند «کارواش» در بخش مستند جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: این دوره یکی از منظم‌ترین دوره های جشنواره فیلم کوتاه بود، فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره باعث شد که در شروع سانس‌ها، سالن‌های نمایش دچار ازدحام بیش از حد نشوند. هنگام نمایش فیلم هم افراد کمتری سالن‌ها را ترک می‌کردند چون با انتخاب و آگاهی نسبی بلیت تهیه کرده بودند و همین باعث شده بود در هنگام پخش فیلم تا آخر سانس در سالن حضور داشته باشند. 

سخا خاطرنشان کرد: مبنای ارزیابی این موضوع که تعداد فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره نسبت به سال گذشته کمتر شده‌ اگر به خاطر بضاعت فیلم‌های ارسالی باشد درست است ولی اگر دلیل دیگری داشته، باید مسئولان جشنواره پاسخگو باشند. البته در بخش مستند با توجه به شناختی که از فیلم‌های ارسالی به جشنواره داشتم فکر می‌کنم می توانست فیلم‌های بیشتری حضور داشته باشند. 

این کارگردان درباره تعداد سالن‌های جشنواره اظهار داشت: تعداد سالن‌ها فکر می‌کنم کافی باشد. مهمترین مسئله مدیریت سالن‌ها هنگام اکران فیلم‌ها بود که امسال با فروش بلیت این مسئله هم حل شده بود. بلیت فروشی بسیار عالی بود و تقریبا همه سالن‌ها با ظرفیت پر به اکران فیلم‌ها رفتند و این مهمترین دستاورد جشنواره امسال بود. 

او افزود: آنچه که مشخص است مبنا و تمرکز جشنواره فیلم کوتاه بر روی فیلم‌های کوتاه داستانی، انیمشن و تجربی است و این را از تعداد فیلم‌های انتخاب شده می‌توان فهمید. به هر حال از دید من شورای سیاستگذاری جشنواره باید بیش از این به سینمای مستند کوتاه اهمیت قائل شود. استقبال از فیلم‌های مستند در این دوره بسیار خوب بود به طوری که یک فیلم دو بار منتخب تماشاگران بود.

سخا در ادامه اظهار داشت: فیلم‌های راه یافته به جشنواره، نتیجه ساعت‌ها فیلم دیدن، بحث و گفتگو هیات انتخاب جشنواره است و باید به نظر آنها احترام گذاشت. مسئله انتخاب در هر جشنوارهای بسیار مهم است. خوراک جشنواره از طریق این دوستان تامین می‌شود و اگر انتخاب‌ها بر اساس متر و معیار سینما بوده بسیار عالی است. هیات انتخاب جشنواره در مقام قضاوت است و کار بسیار مهم و سرنوشت سازی را به عهده گرفته است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز