تهیه‌کننده سینما و تلویزیون:

بازیگری که می‌خواهد بماند باید در تلویزیون خوب کار کند!

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۲۴۶۲۲
بازیگری که می‌خواهد بماند باید در تلویزیون خوب کار کند!
یک تهیه کننده تلویزیون گفت: یک بازیگر اگر بخواهد در این عرصه بماند و ماندگار شود باید در تلویزیون محکم تر از سینما کار کند. چراکه نگه داشتن مخاطب پای تلویزیون سخت تر از سینما است.

سعید سیدزاده، تهیه کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا در مورد تفاوت کیفیت بازی بازیگران در سینما و تلویزیون گفت: برای یک بازیگر حرفه‌ای و کاربلد نباید تفاوتی داشته باشد که قرار است در تلویزیون کار کند یا سینما بلکه او باید بهترین خود را ارائه دهد و تاجایی که می تواند نقش خود را به درستی ایفا کند. اگر بازیگری به کارش متعهد باشد قطعا کارش را جوری که نقش می طلبد انجام می دهد.

او ادامه داد: در موضوع کیفیت بازی بازیگران، این کارگردان است که تعیین می کند بازیگر چگونه بازی کند. درواقع کسی که بازی را به مقصد می رساند کارگردان است. علاوه بر کارگردان، متن ها هم تاثیر بسزایی در نشان دادن نوع بازی بازیگر دارند و مشخص می کنند بازیگر باید چه کاری انجام دهد. اخیرا یک مطلبی خواندم که بازیگر مطرحی گفته بود فیلمسازان برای اسم و برند من به سراغم می آیند. وقتی متن های سخیف در  دست فیلمسازان دست به دست می شود و سینما و تلویزیون را پوشش می دهد بازیگر هم به خود اجازه می‌دهد تنها به نامش اکتفا کند و اهمیتی به کیفیت کارش ندهد.

سیدزاده تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد این است کارگردان، تهیه کننده و نویسنده متعهد باشند و بدانند برای چه فیلم می سازند، زمانی که این سه عنصر با یکدیگر رفتار حرفه ای داشته باشند بازیگر هرچقدر هم آماتور، غیرحرفه ای و نازل باشد نمی تواند تاثیر منفی در کار بگذارد.

این تهیه کننده اظهار کرد: اگر فیلمساز برای کاسبی آمده باشد در هر مدیایی قطعا اثری سخیف تولید خواهد کرد اما اگر تکلیفش با خود روشن باشد و برای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه قدم بردارد قطعا اثر تاثیرگذاری خواهد داشت.

او افزود: اگر قصه و فیلمنامه رمق نداشته باشد و کشش کافی در مخاطب ایجاد نکند  قطعا بازیگر هرچقدر هم خوب بازی کند نمی تواند سریال را نجات دهد. این نشان دهنده تاثیر فیلمنامه در سریال است.

سعید سیدزاده بیان داشت: نگه داشتن مخاطب پای تلویزیون بسیار سخت تر از سینما است. تلویزیون بالای 20 کانال دارد وقتی مخاطب چند دقیقه از سریالی را ببیند، خوشش نیاید به راحتی کانال را عوض می‌کند اما در سینما چون مردم پول می دهند حتی اگر فیلم خوب نباشد تا آخر نگاه می‌کنند. اتفاقا اگر یک بازیگر بخواهد در این عرصه بماند باید در تلویزیون محکم‌تر از سینما کار کند.

نظر شما
پرونده ویژه