گزارشی از «اسلام دات کام» در هیسپان تی وی؛

در حکومت دینی خداوند منشا حقانیت است

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۴:۵۷:۰۶
کد خبر: ۹۲۶۳۶۵
در حکومت دینی خداوند منشا حقانیت است
برنامه «اسلام دات کام» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی که به بررسی اصول دین اسلام و مسائل مربوط به آن می پردازد، در این قسمت بحث قانون و قانونگذاری در دین مبین اسلام را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دین اسلام دربرگیرنده تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی انسان در دنیا است و برای آن برنامه دارد. با مقایسه رویکرد سکولاریسم و دینی در مدیریت کشور می فهمیم که در حکومت دینی خداوند منشا حقانیت است و «اسلام دات کام» در مورد همین موضوعات بحث هایی را مطرح خواهد کرد.

در این قسمت از «اسلام دات کام» می بینیم که از دیدگاه اسلام هم قانونگذاری باید به خداوند انتساب داشته باشد و هم متصدی اجرای قانون یعنی قانون را یا خداوند مستقیما و از طریق وحی بیان می کند که آیات راجع به قوانین اجتماعی بیان کننده آنهاست یا آن قوانین در بیانات پیامبر و ائمه معصومین در تبیین و تفسیر آیات بیان شده که به آنها سنت خداوند گفته می شود.

برخی از این قوانین دائمی و تغییرناپذیرند درحالی که برخی دیگر متغیر هستند و در شرایط موقتی و مکانی مورد استفاده قرار می گیرند. در غیاب امام معصوم افراد نزدیک به امام معصوم چه از نظر شناخت دین اسلام و چه از نظر ایمان و خرد اجرای قانون را برعهده دارند. شخص مسئول اجرای قانون باید آن را انجام دهد و آن شخص اول از همه پیامبر خدا و سپس ائمه معصومین است و شخصی که از طرف پیامبر یا امام به طور مشخص و چه به طور کلی تعیین شده است. بحث قانون و اجرای آن در اسلام موضوع این قسمت از «اسلام دات کام» شده است.

برنامه «اسلام دات کام» با اجرای سهیل اسعد چهارشنبه ساعت 19:30 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه هیسپان‎تی‎وی پخش می شود و پنجشنبه ساعت 20:30 و جمعه ساعات 04:30، 10:30 بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز