«میزگرد سیاسی» از شبکه سحر؛

تداوم نارضایتی ترکیه از سیاست های آمریکا در قبال کردهای سوریه

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۱۵:۲۲:۵۹
کد خبر: ۹۲۶۳۷۵
تداوم نارضایتی ترکیه از سیاست های آمریکا در قبال کردهای سوریه
«میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر به اتهامات و تداوم نارضایتی ترکیه از سیاست های آمریکا در قبال کردهای ساکن در شمال شرق سوریه می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه 30 دقیقه ای ضمن اشاره به اختلافات سنتی میان ترکیه و آمریکا بر سر موضوعاتی همچون استرداد فتح اله گولن و تحویل سامانه اس 400 روسیه به ترکیه ، محورها و مسائل جدیدی که پس از تهاجم اخیر ترکیه به شمال شرق سوریه به وقوع پیوسته بحث و تبادل نظر می شود.

از جمله این محورها در برنامه «کمپاس» امشب عبارتند از: حمایت آمریکا از ی . پ . گ ، ادامه سیاست های تهدید و تشویق ترکیه از سوی واشنگتن ، نبود دیپلماسی واحد در قبال ترکیه از سوی آمریکا در نتیجه اختلاف نظر پنتاگون و کاخ سفید و در اشغال ماندن میادین نفتی شمال شرق سوریه توسط آمریکا و اختصاص درآمد حاصل از فروش نفت این مناطق به ی . پ . گ .

احمد مرجانی نژاد کارشناس مسائل سیاسی در استودیوی برنامه از تهران و رمضان بورسا روزنامه نگار به صورت اسکایپ به تحلیل این محورها می پردازند.

همچنین احتمال از سرگیری عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه ، در نتیجه قانع نشدن آنکارا از عقب نشینی تاکتیکی کردهای سوریه نیز از گزینه های بررسی است.

«میزگرد سیاسی» (کمپاس) از کانال آذری شبکه سحر چهارشنبه 29 آبان ساعت 21:00 به وقت تهران با اجرای غلامرضا صفوی و تهیه کنندگی عبداله بحرالعلومی بر روی آنتن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز