عباس اکبری:

بازیگر باید در سینما حساسیت بیشتری داشته باشد تا تلویزیون!

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۹۲۶۸۰۷
بازیگر باید در سینما حساسیت بیشتری داشته باشد تا تلویزیون!
عباس اکبری تهیه کننده آثاری چون «در چشم باد»، «عقاب صحرا»، «خانه دیگری» و.. با اشاره به تفاوت بازی بازیگران در سینما و تلویزیون گفت: در رقابت بین سینما و تلویزیون، سینما باید بسیار جدی تر و باحساسیت بیشتری کار کند تا بتواند مخاطب جذب کند و ضرر نکند.

عباس اکبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا درخصوص میزان کیفیت بازی بازیگران در سینما و تلویزیون گفت: نه تنها بازیگران در سینما وسواس و حساسیت بیشتری روی کارشان دارند بلکه کارگردانان هم همینطور هستند. این موضوع به چند دلیل هنری، اقتصادی و... بستگی دارد.

وی ادامه داد: یک دلیل آن به مسائل هنری برمی گردد. زمانی که کارگردان قرار است یک داستان 100 دقیقه ای بلند را روایت کند باید آنقدر روی بازیگران، طراحی لباس، نحوه فیلمبرداری و... ظرافت و دقت به خرج دهد که مخاطب برای دیدن آن به سینما برود و پول بدهد. دلیل بعدی این است که تماشاگران تلویزیون با سینما تفاوت دارند. در تلویزیون مخاطب به صورت رایگان و بدون هیچ هزینه ای سریال می بیند اما تماشاگر سینما باید وقت بگذارد، پول بدهد و در سینما به تماشای فیلم بنشیند. درنتیجه اگر فیلم با ریتم و وسواس کمتری ساخته شود مطمئنا مورد استقبال قرار نمی گیرد و تهیه کننده ضرر می کند.

تهیه کننده سریال «در چشم باد» تصریح کرد: من معتقدم یک بازیگر، کارگردان و حتی بقیه عوامل باید در هر مدیایی از جمله تلویزیون، سینما، نمایش خانگی و... به بهترین حالت ممکن کار کنند. اما تفاوتی که سینما با مدیاهای دیگر دارد این است که در سینما تماشاگر باید یک انرژی بگذارد، به سینما برود، اگر این مقدمه اتفاق بیافتد حتی اگر فیلم هم خوب نباشد تماشاگر می نشیند و فیلم را می بیند اما در تلویزیون با فشار دادن یک دکمه سریال ها مقابل چشم مخاطب قرار می گیرد بنابراین اگر خوشش نیاید کانال را عوض می کند.

اکبری اظهار داشت: به طور کلی مسائل اقتصادی و مالی مهم ترین عامل در به وجود آمدن این مسئله است. در رقابت بین سینما و تلویزیون سینما باید جدی تر و باحساسیت بیشتری کار کند تا بتواند مخاطب جذب کند و ضرر نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز