آیا بازیگری یک هنر ژنتیک است (بخش سوم)؛

روابط خانوادگی در سینما و دنیای بازیگری/ببینید

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۸:۵۴:۵۰
کد خبر: ۹۲۷۲۷۸
روابط خانوادگی در سینما و دنیای بازیگری/ببینید
یادداشت-مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

در دو قسمت ابتدایی این مطلب به حضور فرزندان هنرمندان در عرصه سینما وتلویزیون پرداختیم و قضاوت درباره موفقیت و شکست آنان را به مخاطبان سپردیم.

اینکه هنر  اتفاقی ژنتیک هست یا خیر و اینکه چقدر می توانند پدران و مادران در موفقیت فرزندانشان در عرصه سینما موثر باشند و... موضوعاتی بود که در دو شماره گذشته این گزارش به آن پرداختیم و در شماره دوم و شماره های بعدی سعی کردیم تعدادی از افرادی را که به واسطه ی حضور یکی از والدینشان به دنیای راه پیداکرده اند را معرفی کنیم و البته باز درباره ی موفقیت یا حضور بلاتکلیف آن ها در دنیای هنر قضاوتی نخواهیم کرد.

مانی حقیقی هم یکی از نویسندگان،کارگردانان و البته بازیگران سینماست که در خانواده ای هنری زیست کرد و قطعا نعمت حقیقی به عنوان یکی از فیلمبرداران تاریخ سینما و لیلی گلستان به عنوان یکی از شخصیت های ادبی کشورمان در زندگی حرفه ای او بی تاثیر نبوده اند.

مانی حقیقی

حیف بود که از خسرو سینمای ایران یادگاری برای سینما باقی نماند. خسرو شکیبایی یکی از بازیگران صاحب سبک و داراری امضای بازیگری این سینماست و قطعا سبک، نوع و البته جنس بازی اش تکرار نخواهد شد و البته پوریا شکیبایی با تمام استعدادش برای رسیدن به جایگاه پدر مسیر راحتی ندارد.

پوریا شکیبایی

دنیا مدنی فرزند رویا تیموریان است که اخیرا با چند کار سینمایی وتلویزیونی در دنیای سینما خودش را بر سر زبان ها انداخته است باید ببینیم او در این مسیر به کجا می رسد.

دنیا مدنی

مرحوم سیدکمال طباطبایی یکی از تهیه کنندگان خوش نام سینما و تلویزیون ایران است و بی تردید علی طباطبایی به واسطه نام پدر در این حوزه ورود کرد و در دوران فعالیت هنری‌ا‌‌ش کارنامه ای آبرومند برای خودش به یادگار گذاشت اما عجل به او مهلت عرض اندام بیشتر نداد تا یکی از بازیگران جوان سینما وتلویزیون این مملکت دنیای بازیگری را ترک کند.

علی طباطبایی

نورا هاشمی فرزند مهدی هاشمی و گلاب آدینه اگر بازیگر نمی شد، ستاره می شد؟

وقتی که پدر و مادری در قد وقوارههای دو ستاره در سینما، تئاتر و تلویزیون می درخشند بدیهی است که فرزند آنها نیز زندگی هنری را از میان تمام مشاغل دنیا انتخاب کند اما رسیدن به جایگاه گلاب آدینه در سینمای ایران سخت تر از آن چیزی است که با روابط بدست بیاد.

نورا هاشمی هم می تواند روزی گلاب آدینه باشد اگر...

نورا هاشمی

میلاد صدرعاملی سالها در کنار پدر دستیاری کرد تا سینما را در مقام کارگردان تجربه کند جالب اینکه نگاه سینمایی صدرعاملی پسر به سینمای پدر خیلی دور نیست.

رسول صدرعاملی

کاوه صباغ زاده فرزند مهدی صباغ زاده را باید در دنیای کارگردانی و همراه با تجارب مفصل پدرش در سینما دنبال کنیم.

مهدی صباغ زاده

السا فیروزآذر نه به واسطه پدر و مادر که با حضور تهمینه میلانی در مقام خالهاش وارد سینما شد و البته کارنامه اش می گوید او توانسته گلیمش را از آب بیرون بکشد.

السا فیروزآذر

راما قویدل فرزند امیر قویدل با ساخت چند تله فیلم و سریال تلویزیونی در ابتدای دوران فعالیتش نشان داد فرزند خلف مرحوم قویدل در دنیای کارگردانی است.

راما قویدل

نیکی مظفری فرزند مجید مظفری هم در رسیدن به جایگاه پدرش در دنیای بازیگری کار راحتی ندارد چرا که مجید مظفری بازیگر بهرام بیضایی یکی از کارنامه دار ترین بازیگران سینمای ایران است که قطعا در ورود دخترش به دنیای بازیگری بی تاثیر نبوده است.

نیکی مظفری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز