آیا بازیگری یک هنر ژنتیک است (بخش چهارم)؛

وقتی سینما بچه بازی می‌شود!

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۷:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۲۷۵۹۸
وقتی سینما بچه بازی می‌شود!
یادداشت-مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا برخی از بازیگران سینما به واسطه‌ی نام یکی از اعضای خانواده‌شان وارد این عرصه شدند برخی ماندند و برخی مسیر اشتباهشان را بازگشتند و البته برخی در این مسیر اشتباه کماکان درجا می‌زنند. و البته کم نیستند افرادی که حضور خانوادگی شان در سینما اتفاق خوش یمنی بوده است و به ماندگاری آن‌ها در سینمای ایران کمک کرده است.

در شماره‌های گذشته به هنرمندانی که به واسطه‌ی حضور یکی از اعضای خانواده، پدر یا مادرشان وارد دنیای سینما و بازیگری شدند پرداختیم در این شماره نیز ده‌خانواده دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مادر سینمای ایران مرحومه حمیده خیرآبادی بی تردید یکی از بازیگران ماندگار سینمای ایران محسوب می شود که سالها در سینما و تلویزیون نقش های درخشان آفرید و در اذهان ماندگار شده است والبته دختر او ثریا قاسمی نیز یکی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران محسوب می شود که انصافا در نقش های متفاوتی که تجربه کرده است صاحب سبک و امضا است.

ثریا قاسمی فرزند نادره ی سینمای ایران یکی از بهترین الگوهای مادرانه در بازیگری محسوب می شود که کارنامه شریفش در عرصه بازیگری می تواند نقطه عطف فرزندانی باشد که با نام والدینشان وارد عرصه هنر شده اند.

ثریا قاسمی

برادران ارجمند قطعا از بازیگران تاثیرگذار سینمای ایران هستند که حضور مشترکشان در سریال ماندگار «امام علی» نقطه عطف کارنامه‌ی این دو محسوب می شود. برزو و امیریل ارجمند از خانواده ارجمند وارد عرصه بازیگری شدند و البته هر دو در عرصه خوانندگی نیز دستی بر آتش دارند.

بهار ارجمند خواهر برزو نیز یکی دیگر از بازیگران جوانی است که از خانواده ارجمند پای به عرصه هنر گذاشته است.

داریوش ارجمند

 

برزو ارجمند

بهاره ارجمند

امین حیایی یکی از ستاره های سینمای ایران محسوب می شود که در دو دوره ی سنی و در ژانرهای مختلف درخشیده است قطعا فرزند امین‌حیایی مانند پدر نگاهی جدی به عرصه بازیگری نداشته که انقدر دیر در این حوزه مطرح شده است باید دید حیاییِ پسر آیا تصمیم دارد مسیر سخت پدرش را طی کند.

امین حیایی

از خانواده اصغر فرهادی و پریسا بخت آور سارینا وارد عرصه سینما شده است که مشخصا دغدغه اش بازیگری نیست اما او را درفیلم های پدرش دیده ایم.

 

اصغر فرهادی

پندار اکبری فرزند عبدرالرضا اکبری نه در عرصه سینما وتلویزیون که در حوزه تئاتر نیز مسیر پدرش را طی می کند این خانواده خوش اخلاق عرصه هنر به دور از حاشیه فعالیت می کنند و قطعا عبدالرضا اکبری الگویی مناسب برای پندار محسوب می شود.

 

پندار اکبری

فرزند جمیله شیخی هم صاحب خانوادهای هنری است که هر یک در کارنامه شان در سینما، تلویزیون وتئاتر درخشش هایی داشته اند. جمیله شیخی که یکی از بازیگران نامدار سینما وتلویزیون محسوب می شود، نقش های ماندگارش در عرصه تئاتر و سینما برای همگان خاطره انگیز است، آتیلا را به سینمای ایران معرفی کرد و خسرو و ستاره پسیانی هم در خانواده ی آتیلا و فاطمه نقوی دو بازیگر آینده دار محسوب می گردند.

 

آتیلاپسیانی

فیلم مصائب شیرین شاید الگویی بود برای این‌که سینماگران حتی برای نقش های مهم سراغ اعضای خانواده شان بروند. خانواده داوودنژاد هم کارگردان داشتند هم بازیگر جوان هم دختر و هم سالمند بدیهی است که احترام سادات حبیبیان در کنار فرزندانش سینما را تجربه کرد و رضا داوودنژاد، زهرا داوودنژاد و... دیگر اعضای خانواده علیرضا داوودنژاد در سینمای ایران بودند.

 

خانواده داوودنژاد

مسعود ولدبیگی یکی از بزرگان عرصه گریم در سینمای ایران است که البته بازیگری را نیز با سریال هایی چون مختارنامه تجربه کرده است.سحر ولدبیگی همسر نیما فلاح یکی دیگر از فرزندان هنرمندان عرصه سینما است.

سحر ولدبیگی

فرهاد مدیری می گویند در عرصه موسیقی صاحب سبک و نظر است او گویا در دنیای موسیقی برای خودش مسیری متفاوت را طی میکند که قطعا جایگاه مهران مدیری درآن بی تاثیر نیست.

 

فرهاد مدیری

فرزندان سعید امیرسلیمانی از بیحاشیه های سینمای ایران هستند. کمند وسپند در ژانرهای گوناگون بازیگری را تجربه کرده اند و پرواضح است که انتخاب حرفه بازیگری از سوی پدر در حضور این دو هنرمند جوان بی تاثیر نبوده است.

 

سپند-امیرسلیمانی-و-کمند-و-پدرش

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز