شهرام خرازی‌ها:

جشنواره فجر امسال برگ برنده ای ندارد/ حاتمی کیا و مجیدی جوایز را درو می کنند!

۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۹۲۷۶۹۲
جشنواره فجر امسال برگ برنده ای ندارد/ حاتمی کیا و مجیدی جوایز را درو می کنند!
منتقد سینما و تلویزیون با ارزیابی جشنواره فیلم فجر امسال گفت: با توجه به تجربه های اخیر به نظر می رسد جوایز جشنواره امسال برای ابراهیم حاتمی کیا و مجید مجیدی خواهد بود و بقیه فیلم ها در حاشیه قرار می گیرند.

شهرام خرازی‌ها در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به تفاوت جشنواره فجر امسال با سال گذشته گفت: به نظر من جشنواره فیلم فجر امسال در مقایسه با پارسال برگ برنده‌ای ندارد و من هر دو جشنواره را در یک سطح می‌بینم. فیلم‌هایی که پارسال در جشنواره فجر به نمایش درآمدند بسیار خوب بودند اما کارگردان آنها مانند کارگردانان امسال مطرح و بنام نبودند.

او ادامه داد: فیلم‌هایی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند از کارگردانان بنامی هستند که قطعا توقع مردم را بالا می برند. حضور کارگردانانی مثل مسعود کیمیایی، ابراهیم حاتمی کیا، مجید مجیدی و... نوید  یک جشنواره پرشور و پربار را می دهد.

این منتقد سینما تصریح کرد: پارسال فیلم‌های «متری شیش و نیم»، «غلامرضا تختی»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد» و... با وجود اینکه بسیار کارهای خوب و حرفه‌ای بودند اما کارگردانان‌شان شهرت و تجربه کارگردانان امسال را نداشتند.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با اشاره به ماهیت جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر برخلاف اسمش سینمایی نیست بلکه کاملا ماهیت سیاسی دارد، از اعضای هیات انتخاب گرفته تا داوری تحت‌الشعاع سیاست روز هستند. به نظر می‌آید اعضای آن بیشتر برمبنای مصلحت‌های سیاسی انتخاب می شوند.

شهرام خرازی‌ها بیان داشت: به نظر من دورنمای جشنواره امسال از الان کاملا روشن است. با توجه به تجربه‌های اخیر به نظر می رسد جوایز امسال برای ابراهیم حاتمی‌کیا و مجید مجیدی خواهد بود و بقیه فیلم‌ها در حاشیه قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز