مهدی رضوانی در مورد برنامه‌اش می‌گوید؛ مهدی رضوانی

چتر نجات شبکه آموزش برای مقابله با خطراتی که مردم را تهدید می‌کند!

۱۳۹۸/۰۹/۰۵ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۱۷۹
چتر نجات شبکه آموزش برای مقابله با خطراتی که مردم را تهدید می‌کند!
تهیه‌کننده برنامه «چتر نجات» با اشاره به هدف ساخت این برنامه گفت: از آنجایی که اینترنت و فناوری با زندگی مردم عجین شده و بدون آن نمی‌توانند مسائل روزمره خود را برطرف کنند، تصمیم گرفتیم راه‌های مقابله با تهدیداتی که در این زمینه برای آنها وجود دارد را آموزش دهیم.

مهدی رضوانی، تهیه‌کننده برنامه «چتر نجات»، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به موضوع این برنامه تلویزیونی گفت: ایده ساخت این برنامه از جایی شکل گرفت که احساس کردیم سبک زندگی مردم تغییر کرده و به سمت فناوری رفتند تا جایی که اگر اینترنت چند روز قطع باشد زندگی آنها مختل می‌شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در برنامه «چتر نجات» راه‌های مقابله با خطراتی که آنها را در این زمینه تهدید می کند، آموزش دهیم.

او ادامه داد: بستری که برای آموزش به مردم انتخاب کردیم رسانه ملی بود زیرا بیش از هر رسانه دیگری قابلیت نفوذ در مردم را دارد. از آنجایی هم که این برنامه آموزش محور است تصمیم گرفتیم در شبکه آموزش روی آنتن ببریم. 

رضوانی با اشاره به تعداد قسمت‌های این برنامه تصریح کرد: این برنامه برای 52 قسمت تدارک دیده شده و باتوجه به درخواست اسپانسر فصل بعدی هم ساخته می‌شود. «چتر نجات» از تابستان امسال شروع شد و 7 قسمت مراحل خودمراقبتی در قبل از سفر، حین سفر و بعد از آن را به مردم آموزش دادیم. در انتهای تابستان هم باتوجه به اربعین مهارت های ایمنی در این سفر را در دو قسمت آموزش دادیم. در حال حاضر هم سایر خطرات فناوری و فضای مجازی مثل فیشینگ، اس ام اس فیشینگ و... موضوعات مورد بحث برنامه است.

او افزود: برای اینکه موضوعات برای مردم قابل فهم‌تر شود بخش‌های مختلفی را درنظر گرفته‌ایم. انیمیشن، موشن‌گرافی، دوربین مخفی، فیلم کوتاه و... از جمله برنامه‌هایی است که باتوجه به موضوعات برنامه طراحی می‌شوند.

مهدی رضوانی ادامه داد: هر هفته هم یک کارشناس باتوجه به موضوع برنامه دعوت می‌شود و به مردم آموزش‌های لازم را می‌دهد.

این تهیه‌کننده در پایان اظهار داشت: به طور کلی هدف ما این است با برنامه «چتر نجات» مسائل امنیتی را به مردم آموزش دهیم تا ناخواسته در دام دشمن و افراد سودجو قرار نگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز