بررسی هزینه تولید فیلم های کمدی و جدی؛ (بخش دوم)

معیار تعیین قیمت بازیگران در سینما چیست؟!

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۶۲۵
معیار تعیین قیمت بازیگران در سینما چیست؟!
تهیه کننده فیلم هایی چون «دشمن زن»، «دختر شاه پریون»، «زن ها فرشته اند»، «مهمان» و... در گفت و گویی به تفاوت دستمزد بازیگران در ژانر کمدی و اجتماعی و میزان هزینه تولید فیلم در ژانرهای مختلف پرداخت.

عبدالله علیخانی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به تفاوت هزینه ساخت فیلم در ژانرهای گوناگون گفت: اینکه یک تهیه کننده در چه ژانری فیلم می سازد تاثیری بر هزینه ها ندارد. به طور کلی هزینه ساخت فیلم در ژانر کمدی با ژانر اجتماعی، ملودرام و... هیچ تفاوتی ندارد. طراحی صحنه، لوکیشن، نوع فیلمنامه و قصه میزان هزینه پروژه را تعیین می کند.

او ادامه داد: ممکن است یک فیلم اجتماعی باتوجه به بازیگران مطرح و درجه یکی که دارد هزینه‌اش بالا رود، در مقابل یک فیلم کمدی با هزینه بسیار کمی ساخته شود، فقط در صورتی که فیلم تاریخی باشد هزینه مضاعفی بر پروژه تحمیل می شود.

تهیه کننده فیلم «دختر شاه پریون» با اشاره به دستمزد بازیگران تصریح کرد: علاوه بر هزینه‌های تولید، میزان دستمزد بازیگران هم در ژانرهای گوناگون تفاوتی ندارد. قیمت یک بازیگر در ژانر اجتماعی 700 میلیون تومان است، بازیگر دیگر 500 میلیون تومان می گیرد. برای مثال رضا عطاران دستمزد مشخصی دارد که در ژانر کمدی و اجتماعی یکسان است. در واقع چیزی که قیمت یک بازیگر را تعیین می کند وجهه او برابر مردم است.

علیخانی در ادامه اظهار کرد: اینکه عده‌ای می گویند درآوردن نقش کمدی سخت است و به همین دلیل بازیگرانش دستمزد بیشتری می گیرند صحت ندارد، بازیگری که حرفه ای باشد در هر نقشی خوش می درخشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز