چهره‌ها در هفته‌ای که گذشت؛

تولدت مبارک بابابزرگ/ خالق هامون غایب!/طاقچه بالای کارگردان شهرزاد برای جشنواره فجر/آشفتگی مهناز افشار/مجوز برای محسن چاوشی/شاهگوش میرباقری به سلمان فارسی هم رسید!

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۸۸۱۴
تولدت مبارک بابابزرگ/ خالق هامون غایب!/طاقچه بالای کارگردان شهرزاد برای جشنواره فجر/آشفتگی مهناز افشار/مجوز برای محسن چاوشی/شاهگوش میرباقری به سلمان فارسی هم رسید!
مجتبی احمدی؛ دبیر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا

بی تردید یکی از بازیگران اخلاق مدار و با سواد سینمای ایران جمشید مشایخی است که نه تنها در عرصه بازیگری که در عرصه های مختلف هنری سمبل اخلاق و رفتار انسانی بود. او که از علی حاتمی به عنوان سعدی سینمای ایران یاد می کرد بارها در آثار این کارگردان و دیگر کارگردانان بزرگ این مملکت درخشید تا متولد ششم آذر 1313 در 13 فروردین 1398 به سفر ابدی اش برود. هفته گذشته تولد این بازیگر فقید بود و قطعا چهره اول این هفته خبرگزای برنا لقب می‌گیرد.

فرهاد اصلانی در همکاری جدیدی باز به داود میرباقری بله گفت تا مجددا با سریالی تاریخی جلوی دوربین کارگردان شاهگوش برود. اصلانی از این جهت چهره هفته است که می توان او را دومین بازیگر سریال سلمان فارسی بعد از علیرضا شجاع نوری دانست که علی دهکردی هم البته به این پروژه اضافه شده است.

داریوش مهرجویی فرم جشنواره فجر را پُر نکرد تا این شبه پیش بیاید که آیا مهرجویی از جشنواره گلایه مند است یا علاقه مند است فیلمش به دور از حاشیه های مرسوم اکران شود یا شاید دلیلی جدا از این حرف ها در تصمیم او مستتر است. مهرجویی با این تصمیم در واقع این فرصت را از علی نصیریان هم گرفت تا یک بار دیگر در جشنواره فیلم فجر دیده شود. علی نصیریان بعد از چند دهه دوباره جلوی دوربین مهرجویی رفت.

حسن فتحی نه تنها فرم جشنواره را پُر نکرد که خبر حضورش در جشنواره امسال را تکذیب کرد تا «مست عشق» بدون حضور در جشنواره فجر اکران شود و بدین ترتیب کارگردان «شهرزاد» از جوایزی که احتمالا در انتظار خودش و عواملش بود به راحتی چشم پوشی کند.

گویا قرار نیست چاووشی به این راحتی ها آلبوم «بی نام» را به دست دوستدارانش برساند. «بی نام» که در این هفته قرار بود به دست مخاطبان این خواننده پُرطرفدار برسد باز منتشر نشد اما قطعه «بحر تفکر» مجوز گرفت تا آلبوم جدید خواننده تیتراژ «شهرزاد» پُر و پیمان‌تر به دست علاقه مندان چاووشی برسد.

مهناز افشار پر سر و صداترین هنرمند این روزهای ایرانی است که با تصمیم های درست و غلط  کم کم می رود پل‌های پشت سرش را خراب کند. او که این روزها فیلم «آشفتگی» فریدون جیرانی را آماده اکران دارد با شرکت در تلنتی در مقام داور بیش از قبل مسیر پیش رویش را برای بازگشت سخت می بیند، اگرچه مسئولین هم باید در خصوص تسهیل کردن شرایط بازگشت او اقداماتی کنند چراکه مشخصا میل و علاقه او به برگشتن و بازی در فیلم های ایرانی پرواضح و مبرهن است. 

وقتی از بی‌پولی می‌نویسی و فیلم می سازی ممکن است روزی حتی با سرمایه داری با حد و اندازه های رنجکشان کار فیلمت به نون و ماست برسد. حمید نعمت الله و سینمایش آنقدر قابل احترام هستند که همه برای رسیدن او به جشنواره فجر امسال تلاش کنند. فیلم «قاتل و وحشی» نیمه کاره رها شده است اما قطعا شرایط برای ادامه کار او مهیا خواهد شد.

نظر شما