جشنواره مستند «ایدفا»؛

کارگردان ایرانی در آمستردام

۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - ۱۱:۵۲:۵۵
کد خبر: ۹۲۹۳۵۷
کارگردان ایرانی در آمستردام
مهرداد اسکویی مستند ساز ایرانی جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مستند فیلم آمستردام موسوم به «ایدفا» را دریافت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مهرداد اسکویی مستند ساز ایرانی جایزه بهترین کارگردانی جشنواره مستند فیلم آمستردام موسوم به «ایدفا» را برای فیلم «سایه های بی خورشید» دریافت کرد.

مستند «سایه های بی خورشید» بر زندگی چند زن جوان که به جرم قتل مردان خانواده خود در یک مرکز کانون و اصلاح و تربیت به سر می برند، متمرکز است.

در این دوره جشنواره فیلم آمستردام، فیلم مستند «در نجوا» به کارگردانی مشترک حیدی حسن و پاتریشیا پرز فرناندز جایزه اصلی بهترین فیلم مستند بلند را دریافت کرد. این فیلم با تمرکز بر دو فیلمساز مهاجر کوبایی ساخته شده است.

اعضای هیات داوران جشنواره امسال که در میان آنها نام محسن مخملباف هم به چشم می خورد فیلم «در نجوا» را یک اثر افسون کننده و اصیل خواندند.

در این دوره از جشنواره فیلم «خلاف جهت عقربه‌های ساعت» ساخته جلال وفایی نیز جایزه بهترین فیلم بخش مستند نیمه بلند را دریافت کرد. در بخش مسابقه برای کودکان و نوجوانان نیز جعفر نجفی با مستند ۳۰ دقیقه ای «آشو» توانست جایزه بهترین فیلم این بخش را دریافت کند.

سی و دومین دوره جشنواره فیلم مستند «ایدفا» با مستند «سایه های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی نیز کار خود را آغاز کرده بود

نظر شما
پرونده ویژه