سیدعباس صالحی:

۹۵ درصد مردم ما به تئاتر نمی‌روند!

۱۳۹۸/۰۹/۰۸ - ۲۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۲۹۶۸۳
۹۵ درصد مردم ما به تئاتر نمی‌روند!
وزیر ارشاد در ارتباط با این که تنها 5 درصد از مردم به تئاتر می روند بیان داشت: جمعیت قابل توجهی از جامعه ایرانی، از هنرهای ایرانی و به‌طور خاص، هنرهای نمایشی، محروم هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه؛ سیدعباس صالحی معتعقد است :هرچند هنرهای نمایشی در کشور مسیر رو به رشدی را در ارتباط با عناوین، دفعات نمایش و تعداد تماشاگران داشته است، اما شرایط کنونی راضی کننده نیست.

وزیر ارشاد خبر داد: «در سال گذشته هفت هزار و ۲۰۰ نمایش به تعداد ۸۶ هزار نوبت در استان‌های مختلف اجرا شده است که هشت میلیون نفر آنها را تماشا کرده‌اند.»

طبق آمار سال ۱۳۹۶: طی آمار سال ۹۶، از افراد ۱۵ سال به بالا، تنها ۵.۱ درصد گفتند که از هنرهای نمایشی استقبال کرده‌اند، یعنی تنها ۳ میلیون نفر از ۶۰ میلیون نفر و در واقع یعنی ۵۷ میلیون نفر به تماشای تئاتر، نرفته‌اند. جمعیت قابل توجهی از جامعه ایرانی، از هنرهای ایرانی و به‌طور خاص، هنرهای نمایشی، محروم هستند.

صالحی افزود: «جمعیت قابل توجهی در ایران از دیدن هنرهای نمایشی محروم هستند و ارتباطی با این هنر ندارند که یکی از عوامل جدی در میزان اندک تماشاگران هنرهای نمایشی در کشور، محدودیت سالن‌های نمایش است زیرا وجود یک‌هزار و ۵۷ سالن نمایش در کشور نیاز مردم را پاسخگو نیست و این مهم از فرصت عرضه هنرهای نمایشی می‌کاهد

نظر شما