در شبکه هیسپان تی وی؛

بررسی «شکاف اقتصادی» در اکوادور

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۵۱۳
بررسی «شکاف اقتصادی» در اکوادور
این قسمت از برنامه «شکاف اقتصادی» در شبکه هیسپان تی وی به موضوع اعتراضات مردم اکوادور و مقاومت بومیان در برابر دخالت های کشورهای بیگانه می پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اعتراضات در اکوادور نتیجه تقاضای وام آن کشور از صندوق بین المللی پول است. توصیه¬های صندوق برای ریاضت¬های اقتصادی جرقۀ اعتراضات را زد. لنین مورنو رئیس جمهور طرفدار غرب و آمریکا، نقشه¬های دیگری برای اکوادور دارد که با مقاومت شدید اکوادوری¬ها، بخصوص بومیان آن کشور رو به رو شده است.

پرونده اکوادور تکرار تاریخ است: وام صندوق بین المللی پول به همراه اقدامات ریاضت اقتصادی خشم شهروندان این کشور را برانگیخته است. صندوق بین المللی پول مایل است کشورها را به واسطه وام وابسته کند و این نوعی جنگ است، اما شهروندان معترض اکوادور در این بحران تا به حال پیروز شده اند.

در این قسمت از «شکاف اقتصادی» می بینیم که لنین مورنو برای پرداخت وام ها چه خواهد کرد؟ آیا اکوادور حاکمیت خود را به خطر می اندازد؟ همچنین در مورد این موضع بحث می شود که مورنو برای خشنود کردن سیاستمداران غربی مانند دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا چه راهی انتخاب کرده است؟

برنامه «شکاف اقتصادی» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبان گردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن چهارشنبه ساعت ۱۳:۳۰روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

نظر شما