معافیت صد درصدی هنرمندان از پرداخت مالیات!

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۴:۰۳:۴۲
کد خبر: ۹۳۱۰۰۴
معافیت صد درصدی هنرمندان از پرداخت مالیات!
با دستور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، هنرمندان از معافیت صد درصدی برخوردار شدند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرد و به این ترتیب قانون معافیت مالیاتی فعالیت های انتشاراتی، مطبوعاتی، فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال ۹۹ همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

دستور فوری محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص پیش نویس یکی از تبصره های لایحه بودجه ۹۹ بوده است که بر اساس یکی از بندهای آن « تمامی فعالیت های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول ۵۰ درصد معافیت مالیاتی می باشند.» که با دستور نوبخت این بند حذف شد. لذا فعالیت های مزبور کماکان از معافیت صد درصدی برخوردار خواهند بود.

این تصمیم به منظور حمایت از هنرمندان، کمک به بهبود صنایع فرهنگی و تقویت مشاعل فرهنگی و هنری اتخاذ شده است که تاثیر مضاعف و مهمی بر سرانه مصرف کالاها و محصولات فرهنگی نیز خواهد داشت.

طرح پیشنهاد سازمان امور مالیاتی در زمینه لغو معافیت مالیاتی فعالیت های فرهنگی و هنری با واکنش های منفی برخی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر روبرو شد و در نهایت سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در نامه ای به معاون اول رییس جمهور، رییس دفتر رییس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی،خواستار بازنگری در این پیشنهاد شد.

نظر شما