پروانه سلحشوری:

معافیت مالیاتی هنرمندان تبعیضی آشکار است

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۵:۰۲:۰۰
کد خبر: ۹۳۳۳۳۳
معافیت مالیاتی هنرمندان تبعیضی آشکار است
پروانه سلحشوری معافیت مالیاتی هنرمندان را تبعیضی آشکار دانست که حق افراد زحمتکش جامعه در آن ضایع می‌شود.

پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: با معافیت مالیاتی هنرمندان به شدت مخالم. اینکه هنرمندان ما مالیات نمی‌پردازند نه تنها غیرمنطقی است بلکه به نظر من تبعیضی آشکار است و باید هر چه جلوی این تبعیض گرفته شود.

سلحشوری تصریح کرد: من نمی‌دانم این طرح کجا و چگونه تصویب شده اما وقتی این موضوع را شنیدم بسیار تعجب کردم و فکر می‌کنم هنرمندان ما نیز چنین وضعیتی را نمی‌پذیرند. کسانی که هنرمندان را با این طرح از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند یک تبعیض آشکار را در جامعه به وجود آورده‌اند. معافیت مالیاتی هنرمندان حق افراد زحمت‌کش جامعه از جمله کارگران و افرادی مثل تاکسیران‌ها را ضایع کرده است.

او افزود: اکثر هنرمندان ما وضعیت مالی بهتری نسبت به دیگر اقشار جامعه دارند و مسئولانی که هنرمندان را از پرداخت مالیات معاف کرده‌اند باید پاسخگوی مردم و زحمتکشانی باشند که امروز توان اداره زندگی‌شان را ندارند. من با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان کاملاً موافقم و فکر می‌کنم که باید هر چه زودتر معافیت مالیاتی هنرمندان را حذف کرد.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به نقش نظارتی مجلس در امور فرهنگی هنری کشور، گفت: ما در حوزه آثار هنری به مراتب ورود داشتیم و من به شخصه بارها در اینباره تلاش کردم تا قدم‌های مثبتی در حوزه رسانه و سینما برداشته شود. ما در کمیسیون فرهنگی مجلس نظارتی بالا داشتیم و بسیاری از فیلم‌های توقیفی با تلاش همکاران من در مجلس به پرده سینماها رفتند و چنین تلاش‌های مثبتی در حوزه رسانه‌ها نیز انجام شد.

سلحشوری تأکید کرد: فضای هنری کشور ما طی سال‌های اخیر بسیار بازتر شده و آثاری را امروز بر پرده سینماها و در نمایش‌های تئاتر می‌بینیم که شاید قبلاً امکانش وجود نداشته ولی از نظر محتوا آثار هنری ما چندان غنی و پربار نیستند. امروز باید به محتوای آثارمان توجه کنیم تا آثاری عمیق و پرمحتوا داشته باشیم که متأسفانه تا امروز این شرایط فراهم نشده و به نظر من جای مضامین عمیق و غنی در هنر ما به شدت احساس می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز