رئیس پیشین کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال در گفت و گو با رادیو :

مولفه های اساسی برای انعقاد قرارداد با مربیان خارجی

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۹:۳۰:۴۲
کد خبر: ۹۳۳۹۷۱
مولفه های اساسی برای انعقاد قرارداد با مربیان خارجی
عباس ترابیان در مصاحبه با رادیو گفت و گو به تشریح تعدادی از مولفه های پایه برای انتخاب مربی خارجی پرداخت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع استخدام مربیان خارجی در ایران در ارتباط تلفنی با عباس ترابیان مأمور مذاکره با "کارلوس کی روش" و رئیس پیشین کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

ترابیان ضمن مصاحبه با رادیو گفت وگو، درخصوص استراتژی فرآیند مذاکره در حوزه ورود مربی خارجی به کشور گفت: این کار بستگی به میزان آمادگی و به ویژه شرایط اقتصادی و توانایی های عملیاتی درباره ترانسفر پول دارد.

وی افزود: ما در مذاکره با کی روش برای بند بند قرارداد بحث و گفتگو کردیم و با شرایط مالی، مقرراتی و فرهنگی کشورمان تطابق دادیم و نهایتاً دو طرف قرارداد، محوها را پذیرفتند. کارلوس کی روش با اینکه از نظر فنی خوب عمل کرد اما از نظر اخلاق، نمره خوبی نگرفت که البته این موضوع هم تقصیر ماست زیرا او را به خوبی مدیریت نکردیم. 

رئیس پیشین کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به تعدادی از مولفه های اساسی در انعقاد قرارداد با یک مربی خارجی بیان کرد: در درجه نخست، شرایط فعلی مربی و مسئله نداشتن با باشگاه و کشور قبلی و حتی کشور خودش مد نظر قرار می گیرد. دومین مولفه، میزان شناخت مربی از کشور ماست، به عنوان مثال یکی از معضلات اساسی مربی اخیر تیم ملی عدم شناخت از کشور ما و عدم علاقه به روند جاری ایران بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: میزان ماندگاری مربی در کشور و مدل کار کردن او در ایران نیز از جمله مولفه هایی است که در انتخاب مربی خارجی لحاظ می شود. به عنوان مثال ما در قرارداد کارلوس کی روش شرط کردیم اگر سرمربی در زمان لزوم حضورش، در ایران و کنار تیم نباشد قرارداد لغو خواهد شد.

ترابیان همچنین درخصوص مبلغ قرارداد مربی خارجی تصریح کرد: مربیان اصولاً در این ارتباط اصرار دارند که مبلغ پرداختی آنها اعلام نشود. گفتن دقیق دستمزد در شرایطی که هنوز قرارداد قطعی نشده و طرف هم اجازه نداده، از اخلاق ورزشی و حقوقی به دور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز