«چشم و گوش بسته» از کمدی های کمیاب و‌ مفرح سینمای ایران است

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۰۷:۴۳:۵۳
کد خبر: ۹۳۴۸۷۹
«چشم و گوش بسته» از کمدی های کمیاب و‌ مفرح سینمای ایران است
در حالیکه کمدی «چشم و گوش بسته» با استقبال مخاطبان در آستانه فروش ۶ میلیارد تومانی است، هوشنگ گلمکانی، منتقد و سردبیر ماهنامه فیلم درباره این فیلم در صفحه شخصی‌اش یادداشتی منتشر کرد.

سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ «چشم‌وگوش‌بسته» با استفاده از الگویی خارجی، از کمدی‌های کمیاب در محدوده سینمای ایران است که با قرار گرفتن دو شخصیت معیوب در مرکزش، برای رعایت قواعدی که خودش بنا کرده، ساخت دشواری داشته است.

استفاده از موقعیت‌های طنزآمیز بر اساس همین نقص‌های دو شخصیت اصلی، ساخت فیلم را به پازلی تبدیل کرده که یکی‌دو مورد غفلت می‌تواند پوزخند تماشاگر را برانگیزد، اما مؤتمن هم از این گونه غفلت‌ها پرهیز کرده و هم موقعیت‌های کمدی مفرحی آفریده، به طوری که حتی کنش تکراری برخورد بهرام افشاری (با بازی خیلی خوبش) با در و دیوار و ستون و درخت هم هر بار خنده‌دار و مفرح از کار درآمده است.

سرهم‌بندی شدن ساخت و پرداخت بعضی صحنه‌ها (مثل پرواز اتومبیل و سقوطش به پشت یک کامیون) با منطق و قاعده کلی فیلم سازگار است و عبور از انواع خطوط قرمز هم لازم و به ‌قاعده.

سازندگان فیلم هم حتی پیش از نمایش آن، حتما آن قدر از نتیجه کارشان مطمئن بوده‌اند که پایان «چشم‌وگوش‌بسته» را برای ساخت قسمت دومش باز گذاشته‌اند: این داستان دیگری‌ست؛ ادامه در فیلم بعدی!

در کمدی «چشم و گوش بسته» به کارگردانی فرزاد موتمن، ستارگان محبوب سینما و تلویزیون از جمله امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی، با حضور پوریا پورسرخ ایفای نقش کرده‌اند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز