یادداشت نصرالله قادری به مناسبت برگزاری مراسم شاهدان شیدایی

۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۲:۰۷:۴۲
کد خبر: ۹۳۵۱۳۵
یادداشت نصرالله قادری به مناسبت برگزاری مراسم شاهدان شیدایی
نویسنده، منتقد، کارگردان و پژوهشگر برجسته ایران به مناسبت مراسم پاسداشت شهدای هنرمند"شاهدان شیدایی"یادداشت ویژه ای را نگاشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکترنصراله قادری به مناسبت مراسم پاسداشت شهدای هنرمند یادداشتی را دراختیار رسانه ها قرار داد.متن این یادداشت چنین است:

"وقتی از فلسفه سخن میگوییم،منظرها به چیستی پدیده است.درروزگاری که سودای نان و نام و پست و میز و منفعت و ... سکه رایج است،یادکردخدایی مردانی که همه چیز حتی جان خودرا ایثار کردند تا پاکی و راستی و بوی آدمیت بماند،کمترین کاری است که مارا یادآور می شود سفره حضرت حق برچیده نشده است .اگرسعادت حسینی شدن رانداشتیم باید شرافت زینبی بودن را داشته باشیم و گرنه بی تردید یزیدی هستیم!

مشهوراست که هیچ اندیشه ای ماندگار نخواهد شد،الااینکه همنشین هنرشود.هرانسان هنرمندی رسالتی داردو اگرچشم دیدن داشته باشیم و گوش شنیدن هنوز هوشیار باشد،صدای هل من ناصر هنوز به گوش می رسد.

کائنات منتظر پاسخ هنرمنداست که خداوند استعدادی به او اعطا کرده است که می تواند حقیقت عریان غریب مانده را بازنمایی کند.واین بسته به ادراک ،وابسته به شعور و پیوسته به رنج مقدسی است که درجان دارد.چون شهدا هنوز زنده اند و بر سفره ایزد تبارک روزی می خورند و مارامی بینند تا چه خواهیم کرد برعظمتی که برساختند.

مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند.

دراین برنامه قرار است از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی، و شعر تجلیل و تکریم به عمل آورده شود.

گفتنی است این مراسم روز بیست و سوم آذرماه ازساعت ۱۷:۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز