مدیر رادیو ایران مطرح کرد؛

«یک، دو، صدا» برنامه‌ای برای حفظ زبان فارسی و موسیقی ایرانی

۱۳۹۸/۰۹/۲۱ - ۰۶:۱۰:۰۹
کد خبر: ۹۳۵۴۰۶
مدیر رادیو ایران در مراسم افتتاحیه فصل هفتم مسابقه استعدادیابی رادیویی «یک، دو، صدا»، یکی از کارکردهای این برنامه را حفظ زبان فارسی و موسیقی ایرانی دانست.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین آغاز فصل هفتم مسابقه «یک دو،صدا» و اختتامیه فصل ششم این مسابقه عصر امروز در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

فصل ششم مسابقه «یک دوصدا» در حوزه بازیگری رادیویی با حضور ۲۴۰ نفر علاقه‌مند در فروردین سال جاری شروع شد و شرکت‌کنندگان پس از طی مراحل و چالش‌های مختلف بازیگری به مرحله پایانی رسیدند تا در پایان فصل ششم، این برنامه برگزیدگان خود را معرفی کند.

فصل هفتم مسابقه استعدادیابی «یک، دو صدا» که با موضوع خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی با قضاوت علیرضا افتخاری خواننده، سعید بیابانکی شاعر و پژوهشگر ادبی و محمدرضا چراغعلی آهنگساز  و با شعار «نوبت ترانه» برگزار می‌شود

در فصل هفتم حدود ۲۰۰ نفر در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کرده‌اند و وبگاه مسابقه همچنان برای ثبت‌نام علاقه‌مندان باز است.

در این مسابقه شرکت‌کنندگانی که در مراحل قبلی موفق به کسب امتیازات لازم شده و به این مرحله رسیده بودند به ترتیب روی سن آمده و به اجرای برنامه پرداختند. سپس هریک از داوران پس از نقد و تحلیل تخصصی اثر اجرا شده به آن امتیاز مردود (چراغ قرمز) یا قبول (چراغ سبز) دادند.

پس از اجرای چند نفر از شرکت‌کنندگان، اختتامیه فصل ششم مسابقه «یک، دو صدا» با موضوع بازیگری رادیویی برگزار و از برگزیدگان تقدیر شد. اعضای هیئت داوران این فصل عباس محبی، فرهاد بشارتی، حسین رفیعی، عباس محبی، علی سلیمانی، لاله صبوری و مینا نوروزی‌فرد بودند که محبی و نوروزی‌فرد به نمایندگی از هیئت داوران به روی صحنه آمدند.

این دو هنرمند پیشکسوت نمایش‌های رادیویی، در کنار داوران فصل هفتم(افتخاری،بیابانکی و چراغعلی)، محمد جعفر محمدزاده مدیر رادیو ایران و حمیدرضا مقدسی مدیر گروه مسابقات وسرگرمی این شبکه رادیویی کار اهدای جوایز به نفرات برتر فصل پیشین این مسابقه را به عهده گرفتند.

در فصل ششم مسابقه «یک،دو، صدا» که در زمینه بازیگری رادیویی برگزار شد فاطمه صفری،مهدی شاهی و مهرداد شیخ به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته و تندیس مسابقه، لوح تقدیر و هدیه نقدی را دریافت کردند.

در ادامه آیین اختتامیه مسابقه استعدادیابی «یک،دو، صدا»، مدیر رادیو ایران پشت تریبون آمد و ضمن ابراز خرسندی از کیفیت اجراهای این دو فصل گفت: برنامه یک، دو، صدا یک برنامه چند وجهی است؛ به این معنا که هم خصلت تفریح و سرگرمی دارد، هم یک برنامه استعداد یابی است و هم ویژگی یک برنامه تعاملی را دارد.

محمدجعفر محمد زاده اظهار کرد: در دنیای امروز، برنامه موفق برنامه‌ای است که به همه این ابعاد توجه کند. هیچ رسانه و برنامه رسانه‌ای نمی‌تواند مدعی باشد که بدون برقراری تعامل بامخاطبان می‌تواند افراد زیادی را به خود جلب کند. دوره رسانه‌های یک طرفه حتی در رسانه‌های مکتوب به پایان رسیده است.

وی افزود: متأسفانه مدت‌هاست که به‌واسطه موسیقی‌های نازل، ذائقه مخاطب ایرانی افت کرده است. رادیو ایران خود را در خط مقدم حفظ زبان فارسی و موسیقی ایرانی می‌داند. ما در برنامه‌های رادیو ایران و از جمله در مسابقه «یک، دو، صدا» به دنبال ارتقای جایگاه زبان فارسی و موسیقی ایرانی و بازگشت آن به جایگاه شایسته هستیم.

مدیر رادیو ایران عنوان کرد: به همین دلیل از چهره‌های شاخصی بر داوری استفاده کرده‌ایم که علاوه بر ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان، نکات آموزشی را نیز باری آنها و شنوندگان رادیو ارائه کنند. 

محمد زاده گفت: ما در رادیو ایران، از نفرات برگزیده فصل‌های قبلی این مسابقه در برنامه‌های شاخصی همچون کوی نشاط، پارک ساعی و صبح جمعه با شما استفاده کرده‌ایم و این روند را در فصل‌های بعدی نیز ادامه خواهیم داد تا این عزیزان در کنار هنرمندان پیشکسوت به تجربیات خود اضافه کنند.

مدیر رادیو ایران صحبت‌های خود را با اشاره به موضوع فصل هفتم مسابقه «یک، دو، صدا» یعنی خوانندگی، آهنگسازی و ترانه‌سرایی با این بیت از مولانا به پایان برد: آتش است این بانگ نای و نیست باد/ هرکه این آتش ندارد نیست باد.

مسابقه «یک، دو، صدا» به تهیه کنندگی مهدی ساعی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۸ به مدت ۳۰ دقیقه از رادیو ایران پخش می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز