وزیر ارشاد خبر داد:

اهتمام جدی دولت برای تکمیل کتابخانه و تالار مرکزی اراک طی دو سال آینده

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۰:۳۰:۵۸
کد خبر: ۹۳۵۷۳۶
اهتمام جدی دولت برای تکمیل کتابخانه و تالار مرکزی اراک طی دو سال آینده
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل قریب الوقوع تالار مرکزی اراک خبر داد و گفت: دولت برای به سرانجام رساندن کتابخانه و تالار مرکزی اراک در دو سال آینده اهتمام جدی دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ عباس صالحی صبح امروز در حاشیه بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی اراک در جمع خبرنگاران، بهره برداری از این دو پروژه را فرصت مناسبی برای افزایش سرانه فرهنگی شهرستان اراک و استان مرکزی عنوان کرد و افزود: با تکمیل این دو طرح در حدود 33 هزار متر مربع به فضای فرهنگی شهرستان اراک اضافه می شود.

وی از پیشرفت 93 درصدی تالار مرکزی اراک خبر داد و اظهار کرد: تالار مرکزی اراک در حوزه تجهیزات و ماشینری رقم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است که امیدواریم با پیگیری های انجام شده و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه کشور، بتوانیم این پروژه را در اوایل سال آینده به بهره برداری کامل برسانیم.

وی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی کتابخانه مرکزی اراک، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اهتمام مجموعه استان مرکزی و صحبت های انجام شده با نهاد کتابخانه های مرکزی امید است تا این پروژه به عنوان بزرگترین کتابخانه مرکزی عمومی کشور، تا پایان دولت و بلکه زودتر در فضایی به وسعت 18 هزار متر مربع به نتیجه برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: تالار مرکزی اراک با دارا بودن سالن ها و فضاهای فرهنگی در زمینه هنرهای نمایشی و هنرهای آوایی و... این پتانسیل را دارد که میزبان اجتماعات فرهنگی استان مرکزی باشد و فرصت مطلوبی را برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه و همچنین عموم مردم استان فراهم کند. خوشبختانه دولت برای به سرانجام رساندن این دو پروژه در دو سال آینده اهتمام جدی دارد و امیدواریم بتوانیم در زمان مقرر این دو طرح را به سرانه فرهنگی کشور اضافه کنیم.

وی از تخصیص اعتبار 40 میلیارد تومانی برای تالار مرکزی اراک از ناحیه اعتبارات ملی خبر داد و گفت: متاسفانه بسیاری از شهرستان های کشور فاقد کتابخانه و امکانات فرهنگی مناسب هستند و امیدواریم با اهتمام شهرداری ها و اختصاص نیم درصد از بودجه کل آنها به این حوزه، در راستای ایجاد کتابخانه های استاندارد به نهاد کتابخانه های عمومی کشور مساعدت لازم انجام شود، چرا که کمک شهرداری ها، کمک به خود مردم است و می تواند بستر لازم را برای افرایش سرانه فرهنگی کشور فراهم کند.

نظر شما
پرونده ویژه