بهمن گودرزی:

گرفتن مجوز ساخت شانسی است!

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۶:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۵۸۲۶
گرفتن مجوز ساخت شانسی است!
کارگردان آثاری چون «ما خیلی باحالیم»، «شیش و بش»، «ثبت با سند برابر است» و... درمورد فاکتورهایی که شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌دهد، صحبت کرد.

بهمن گودرزی، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به فاکتورهایی که اعضای شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌دهند گفت: زمانی که نویسنده یا تهیه‌کننده فیلمنامه را به شورای پروانه ساخت می دهند یکی از اعضای 7_8 نفره آن را می خواند و طبق سلیقه شخصی خود نظر می دهد. ممکن است از فیلمنامه خوشش بیاد و مجوز دهد یا اینکه خوشش نیاید و آن را رد کند.

کارگردان فیلم «شیش و بش» ادامه داد: البته کیفیت فیلمنامه، رعایت خطوط قرمز جامعه، مسائل شرعی و اخلاقی مدنظر اعضا قرار دارد اما به طور کلی صدور پروانه ساخت برای فیلم موضوعی شانسی است و درمورد آن چیز مکتوب و مدونی وجود ندارد.

گودرزی درمورد اکران فیلم‌هایی با طنز مبتذل در سینما تصریح کرد: گاهی اوقات تهیه کننده مجوز فیلمنامه‌ای را می‌گیرد اما در نهایت یک فیلمنامه دیگر را می سازد. دلیل اینکه الان فیلم هایی روی پرده می بینیم که به راحتی خطوط قرمز را زیر پا گذاشتند و هر شوخیمی کنند، همین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز