محمدحسین فرح‌بخش:

از ما بهترون بدون خواندن فیلمنامه مجوز ساخت می‌گیرند!

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۰۵:۰۳:۰۰
کد خبر: ۹۳۵۸۴۹
از ما بهترون بدون خواندن فیلمنامه مجوز ساخت می‌گیرند!
محمدحسین فرح‌بخش تهیه کننده آثاری چون «زندگی خصوصی»، «دختر شاه پریون»، «زن ها فرشته اند» و... درمورد فاکتورهایی که شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می‌دهد صحبت کرد.

محمدحسین فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به فاکتورهایی که اعضای شورای پروانه ساخت برای صدور مجوز مورد بررسی قرار می دهند گفت: معمولا اعضای این شورا فیلمنامه و سناریو را می خوانند و سپس مجوز صادر می کنند اما اگر درخواست کنندگان مجوز، از ما بهترون باشند بدون خواندن فیلمنامه مجوز ساخت می گیرند.

او ادامه داد: نمی‌گویم کیفیت فیلمنامه در صدور مجوز اهمیتی ندارد اما بیشترین چیزی که مدنظر قرار می گیرد خطوط قرمز، مسائل شرعی و اخلاقی است. اگر فیلمنامه ای این موارد را رعایت نکند دستور به اصلاح می دهند  درغیراین صورت اگر مشکلی وجود نداشته باشد مجوز صادر می شود.

تهیه‌کننده فیلم «گلاغ پر» تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از فیلم‌ها طبق فیلمنامه‌ای که مجوز ساخت گرفته ساخته نمی‌شود یعنی سر صحنه فیلمبرداری بازیگر و کارگردان سکانس‌هایی را اضافه می‌کنند که در این موارد شورای پروانه نمایش یا سانسور می‌کند یا کوتاه می‌آید و اجازه می‌دهد فیلم اکران شوند.

نظر شما