رئیس سازمان سینمایی در حاشیه جشنواره سینماحقیقت:

بودجه مستند و اولویت‌های مشابه آن در سازمان سینمایی قابل پیگیری است

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۳:۵۶:۳۳
کد خبر: ۹۳۶۱۳۶
بودجه مستند و اولویت‌های مشابه آن در سازمان سینمایی قابل پیگیری است
رئیس سازمان سینمایی می‌گوید به بودجه سینمای مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن به عنوان اولویت سازمان سینمایی، اهمیت زیادی داده شده و فضای سینمای مستند و فعالیت سینماگران رو به توسعه است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی با حضور در پردیس سینمایی چارسو محل برگزاری سیزدهمین جشنواره سینماحقیقت در پاسخ به این سوال که با توجه به درخشش سینمای مستند در جشنواره های خارجی و انتخاب یکی از مستندها به عنوان نماینده اسکار، برنامه سازمان سینمایی برای عرضه بیشتر و بهتر مستندها چیست؟ گفت: هر دستگاه دولتی و سیاستگذار، زمانی که اعلام می کند چه چیزهایی در اولویتش است، شما باید به برنامه ها و بودجه های او مراجعه کنید تا ببینید که ادعای او چقدر جدی است.

وی ادامه داد: فیلم کوتاه، فیلم مستند و انیمیشن جزو اولویت های سازمان سینمایی در اوایل سال اعلام شد و این در نسبت بودجه های او کاملا قابل پیگیری است. بنابراین وقتی ما می گوییم این حوزه ها برای ما اهمیت دارد، بلافاصله باید در بودجه خودمان که منبعث در برنامه است، دیده شود.

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که جشنواره سینماحقیقت چه میزان گویای حقیقت جامعه امروز ماست؟ عنوان کرد: من هم در جشنواره امسال و هم در جشنواره پارسال حضور داشتم و سال های قبل هم به جهت اطلاعاتی که از همکارانم در سازمان سینمایی می گرفتم در جریان جشنواره بودم. احساس من این است که فضای سینمای مستند و فعالیت سینماگران مستند خوشبختانه رو به توسعه است و نوع استقبالی هم که از کارهای آن ها می شود این نکته را تایید می کند.

وی ادامه داد: سینمای مستند به دلیل اتکایش به گونه های مختلف، رنگین کمانی از این گونه ها را ارایه می دهد و طبیعتا به دلیل اینکه این سینما یک سینمای واقع گراست و اسم آن جشنواره سینماحقیقت است باید واقعیت های جامعه و تاریخ را بهتر نشان دهد. رسالتی هم که سینماگران مستند ما برای خودشان قائل هستند و به نظر من در این زمینه هم توفیق داشته اند دقیقا همین نکته است.

انتظامی در پاسخ به این سوال که ممیزی هم در کارها وجود داشته است که کمی از این حقیقت گویی کاسته شود؟ توضیح داد: یکی از کارهای هیات انتخاب، انتخاب اولویت ها و اعمال نظرات حرفه ایست و وقتی که حدود 900 کار تقاضا برای حضور در جشنواره داشته اند، طبیعی است که مانند بسیاری از جشنواره ها گزینشی در انتخاب آن ها وجود داشته باشد.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز