رئیس انجمن حقوق ورزش ایران:

مجلس تاکنون قانونی برای ورزش تدوین نکرده است

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۳۶۸۴۸
شکری مجلس را مقصر اصلی وضعیت فعلی ورزش کشور دانست و گفت: مجلس با اینکه از سال 89 وزارت ورزش و جوانان را تأسیس کرده اما تاکنون هیچ قانونی برای ورزش کشور تدوین نکرده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ برنامه "ورزش بدون ویرایش" با موضوع بی سروسامانی قراردادهای ورزشی با حضور نادر شکری رئیس انجمن حقوق ورزش ایران از شبکه رادیویی گفت و گو پخش شد.

شکری با انتقاد از بی توجهی به دو اصل حاکمیت قانون ایران و اصل قوانین و قواعد بین المللی در انعقاد قراردادها گفت: قراردادها بعضاً توسط افراد غیرحقوقی منعقد می شوند و همین موضوع به منشأ اصلی بروز اختلافات تبدیل خواهد شد.

رئیس انجمن حقوق ورزش ایران افزود: عدم اجرای مناسب قراردادها، بی توجهی به ضمانت اجرای لازم برای خروج مربی و دادن تعهدات واهی نهایتاً ما را به بازنده اصلی در اختلافات تبدیل خواهد کرد.

وی همچنین درخصوص قرارداد الحاقی بیان کرد: "قرارداد الحاقی" تقریباً یک استثنائی بر اصل حاکمیت اراده است، عموما تمامی مراجع عمومی و دولتی قراردادهایی را جلوی افراد می گذارند و در واقع تعیین کننده شرایط هستند اما گویا در ورزش برعکس شده و مربی شرایط را برای ما تعیین می کند.

شکری بر ضرورت استفاده از افراد حاذق، آشنا به حقوق و قواعد ورزش، شیوه نوشتن قراردادها و امور بین الملل ورزش در فدراسیون ها تأکید کرد.

وی مجلس را مقصر اصلی وضعیت فعلی ورزش کشور دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی با اینکه از سال 89 وزارت ورزش و جوانان را تأسیس کرده اما تاکنون هیچ قانونی را برای ورزش کشور تدوین نکرده است.

رئیس انجمن حقوق ورزش ایران همچنین از نقش ضعیف دولت در این حوزه انتقاد و بیان کرد: مرجع اجرایی (دولت) باید لایحه در این خصوص را ارائه و وظایف فدراسیون ها، وزارتخانه ها، باشگاه ها و کمیته ملی المپیک را مشخص کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز