معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی:

باید از مستندسازان در استانها حمایت شود

۱۳۹۸/۰۹/۲۴ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۶۸۹۷
باید از مستندسازان در استانها حمایت شود
رمضانعلی حیدری خلیلی بر این باور است که باید دسترسی مستندسازان به ابزارهای حمایتی که تامین آن برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، تسهیل شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همزمان با ششمین روز از برگزاری جشنواره، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در پردیس سینمایی چارسو حضور پیدا کرد و در حاشیه بازدیدش از بخش‌های مختلف جشنواره گفت: به عقیده من سینمای مستند یا بهتر بگویم این نوع از زبان در زمینه تصویر، بهترین ابزاری است که می‌تواند تمام مقوله‌هایی که ما به آن علاقه داریم، از فرهنگ گرفته تا آداب، آیین و... را معرفی کند. این بخش از سینمای ایران به دلیل وجود فعالان با استعداد این عرصه و علاقه مندان بسیار پویاست از همین رو داستان سوژه‌ها درست‌تر و بهتر بیان می‌شود.

وی در ادامه درباره مطالبات مستندسازان و لزوم حمایت از فیلمسازان در استان ها بیان کرد: ما تاکنون حدود 22 سفر استانی داشته ایم و متوجه شده ایم مستندسازان قشری هستند که مطالبه جدی دارند بنابراین به این بخش باید توجه کرد.

حیدری خلیلی افزود: به عقیده من باید دسترسی مستندسازان به ابزارهای حمایتی که تامین آن برعهده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، تسهیل شود. در واقع دوستان مستندساز، یا به درستی از ساختار ما مطلع نیستند و یا به عبارتی آنقدر تمرکز در حوزه‌های فعالیتی این بخش به تهران محدود شده است که ما از ظرفیت‎هایمان در بخش سینمای مستند در استان‌ها غافل شده‌ایم. البته مرکز گسترش با سیاست‌هایی که سازمان سینمایی در یک سال اخیر داشته است، با شکل دادن خانه‌های مستند در استان‌ها به نوعی کمک کرده است تا این مراکز به عنوان پل ارتباطی باعث تنظیم و تسهیل در این مسیر شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: امیدواریم در سایه سیاست سازمان سینمایی در راستای تمرکززدایی از تهران و شعار «ایران تهران نیست» به توسعه سینما خصوصا سینمای مستند در استان‌ها توجه بیشتری شود تا مستندسازان اصالت و هویت اصلی‌شان را در شهر خودشان پیدا کنند و بهانه‌ای برای ماندن در استان خودشان داشته باشند. طبیعی است که اگر به این مسائل فکر نکنیم این شائبه برای مستندسازان به وجود می‌آید که تنها راه برای ادامه فعالیت‌شان در این حوزه مهاجرت‌شان به مرکز است.

خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی در پایان یادآور شد: امیدوارم با توجه به رویکردی که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در جریان است و شور و حالی که در جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شاهدش هستیم زمینه دسترسی همه مستندسازان و علاقه مندان به امکانات موجود فراهم شود.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز