در شبکه چهار سیما؛

رازگشایی «چرخ» از نقش هوش مصنوعی در سازه‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۲:۰۶:۳۶
کد خبر: ۹۳۷۳۶۵
رازگشایی «چرخ» از نقش هوش مصنوعی در سازه‌ها
شصت‌وششمین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 25 آذر، با موضوع هوش مصنوعی و رایانش ابری در سازه‌ها از شبکه‌ی چهار پخش خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این برنامه محمود حاج‌زمان به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با سیدسعید آقاپور، متخصص سازه گفت‌وگو خواهد کرد. 

در یک تعریف عمومی، به دیتاسنترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزارهای تأمین‌کننده‌ی سرویس پردازشی «رایانش ابری» میگویند. رایانش ابری یک روش نوین پردازش است که در آن منابع قابل گسترش و اغلب مجازیشده، به صورت یک سرویس پردازشی و از طریق شبکه‌های ارتباطی مانند شبکه‌های محلی و اینترنت عرضه می‌شود. محوریت این مدل، سرویس‌دهی به کاربر بر اساس تقاضا است، بدون آن که کاربر نیازی به تجهیزات خاصی برای پردازش داشته یا از محل انجام این پردازش آگاه باشد. این سرویس را می‌توان به شبکه‌ی برق‌رسانی تشبیه کرد که مشترک بدون نیاز به داشتن اطلاع از نحوه‌ی تولید برق و مکان دقیق تولید آن، تنها با اتصال از طریق یک درگاه، انرژی لازم برای استفاده از وسایل الکتریکی خود را تامین می‌کند. اگر بخواهیم به نقش هوش مصنوعی در رایانش ابری بپردازیم، باید گفت سیستمعاملی که از رایانش ابری پشتیبانی میکند بر پایه‌ی الگوریتمهایی پیادهسازی شده که هوش مصنوعی یکی از ارکان اصلی آن است و بهطور خلاصه عوام شبکههای عصبی، الگوریتمهای تکاملی، منطق فازی، هوش مصنوعی و سختافزار و شبکههای کامپیوتری و مخابراتی پیشرفت ارکان اصلی و مکمل در رایانش ابری هستند. 

در بخش دیگری از برنامه، احسان یوسفی، کارشناس نجوم «چرخ»، مهم‌ترین خبرهای روز نجوم، از جمله بارش شهابی جوزایی، ماموریت آرتمیس و دنباله‌دار بوریساو را مرور خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از سیستم‌های هوشمند دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه امیرکبیر بخش دیگری از این قسمت برنامه‌ی «چرخ» خواهد بود. 

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» سه روز در هفته، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز