در «قلم رصاص» شبکه العالم؛

نقد تحلیل های غیرواقعی نشریات عربی از اوضاع منطقه

۱۳۹۸/۰۹/۲۵ - ۱۶:۲۴:۴۹
کد خبر: ۹۳۷۳۶۶
نقد تحلیل های غیرواقعی نشریات عربی از اوضاع منطقه
مقاله های نشریات عربی در خصوص اعتراضات اخیر در ایران و تاثیر تغییرات اجتماعی عربستان بر ایران، در برنامه «قلم رصاص» شبکه العالم نقد می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مقالات پایگاه ارم نیوز امارات، روزنامه المدن لبنان و روزنامه ایلاف عربستان با حضور حسین عبدالله کارشناس سیاسی حاضر در استودیو و خالد الرواس، پژوهشگر سیاسی به عنوان میهمان ویدئویی، تحلیل خواهد شد.

در این برنامه بدان اشاره خواهد شد که پایگاه ارم نیوز امارات در مقاله ای عنوان کرده است آرامش حاکم بر ایران بعد از حوادث اخیر که صدها تن کشته شدند، آتش زیر خاکستر است.

همچنین بیان خواهد شد؛ روزنامه المدن لبنان نیز مدعی آنچه تندروی بیشتر حکومت ایران در زمینه سیاسی و تحمیل حالت اضطراری سیاسی خوانده، اشاره داشته است.

روزنامه ایلاف عربستان نشریه ای دیگر است که در این برنامه واکاوی خواهد شد. این نشریه در مقاله ای، تغییرات قانونی عربستان در خصوص صدور مجوز برای رانندگی زنان و ورود به عرصه موسیقی و آموزش و غیره را جزو دستاوردهای مهم سعودی ها دانسته و ادعا کرده این تغییرات، فشار زیادی به ایران وارد کرده است.

حسین عبدالله کارشناس برنامه در نقد این مطالب، آن را اظهاراتی نا آگاهانه تفسیر می کند و می گوید؛ نویسنده های این مقالات، گویی از دموکراسی در ایران اطلاع نداشته اند و یا با هدف ضدیت با ایران چنین مطالبی را نگاشته اند.

وی در آخر تاکید می کند این نویسندگان از پایگاه مستحکم ایران در بین مردمش اطلاع ندارند.

«قلم رصاص» امشب 25آذر، ساعت 21 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بدران، تهیه شده در دفتر العالم در بیروت، از آنتن این شبکه پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز