با اجرای نمایش «مردی که...»؛

رضا مولایی در تماشاخانه دیوارچهارم

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۹:۴۵:۰۲
کد خبر: ۹۳۷۵۷۱
رضا مولایی در تماشاخانه دیوارچهارم
گروه تئاتر جنــون، نمایش “مردی که...” نوشته پیتر بروک را به طراحی و کارگردانی رضا مولایی، در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می برد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ این اثر نمایشی از ۱ تا ۲۴ دی ماه ساعت ۱۷:۳۰ در تماشاخانه دیوار چهارم اجرا خواهد شد.

نمایش “مردی که...” به ترجمه وحید رهبانی، تنها اثر نمایشی ترجمه از پیتر بروک در ایران بوده و برشی است از تجربه های یک روانپزشک و محقق در تقابل با بیماران مغز و اعصاب و تلاش او برای راه پیدا کردن به جهان آنان. این اثر روایت نمایشی پیتر بروک از تجربه های بالینی و مستند دکتر الیور ساکس عصب شناس مشهور امریکایی ست، که در کتاب مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت به قلم خود ساکس منتشر شده است.

‫الیور ساکس پزشک، عصب‌شناس و نویسنده بریتانیایی بود و‬ داستان‌‌های عجیب اما واقعی انسان‌هایی را روایت ‌کرده است که در دنیای غریب  و به‌ظاهر  گریزناپذیر انواع اختلال‌های عصب‌روان‌شناختی به دام افتاده‌اند.

دکتر ساکس لحظه‌ای هم فراموش ‌نکرد که مسئولیت نهایی پزشک در برابر کیست: «انسانی دردمند که رنج می‌کشد و مبارزه می‌کند.»

در این نمایش شیوا اردوئی، ملیحه آقایی، ندا اسدی، یاسر اصغری، مهسا جمشیدی، محمد شامی، احسان صادقی، بهنام غفاری، نیما میرزابیگی، گلناز نوروزی و لاله هوشنگی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز