در دومین جلسه ستاد محیط زیست رسانه ملی؛

فرهنگ‌سازی برای کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال در دستور کار قرار گرفت

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۱۰:۵۸:۳۷
کد خبر: ۹۳۷۵۷۸
فرهنگ‌سازی برای کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال در دستور کار قرار گرفت
دومین جلسه ستاد محیط زیست رسانه ملی، دوشنبه 25 آذر با حضور جمعی از مدیران سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار نمایندگانی از شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی، خبری و استانی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ مرور سیاست‌های کلی ستاد محیط زیست رسانه ملی، توجه ویژه به بحران آلودگی هوا، فرهنگ‌سازی کاشت 14 میلیون اصله نهال در بازه زمانی 14 آذر تا 15 اسفند، طرح مباحث مرتبط با گاه‌شمار مناسبت‌های زیست محیطی ملی و جهانی پیش‌رو، آیین‌سازی و مناسک‌سازی با محوریت موضوعات مورد توجه در محیط زیست از اهم موارد مطرح شده در این جلسه بود.

در این جلسه محمدرضا جعفری‌جلوه مدیر شبکه دو سیما و ریاست این ستاد ضمن اشاره به سیاست های کلی ستاد محیط زیست رسانه ملی که مبتنی بر ابلاغیه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است؛ خاطرنشان کرد: در فاصله یک ماهه از نخستین جلسه این ستاد سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری طرح ویژه ای را دنبال کرد که معطوف به نهضت گسترده و وسیع نهال کاری در کشور از 14 آذر تا 15 اسفند ماه است.

و بر این اساس برای کاشت 14 میلیون اصله نهال برنامه ریزی شد. امیدواریم این طرح به صورت یک آئین تکرار شونده و با مشارکت مردم و دستگاه های مربوطه ادامه یابد و بتوان با فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست اقدامات موثری انجام داد.

در ادامه این جلسه نمایندگان هر یک از سازمان‌های حاضر درباره این طرح نقطه نظرات خود را اعلام و نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی در مورد اقدامات انجام شده طی یک ماه گذشته در خصوص موضوع جلسه پیشین یعنی مدیریت پسماند و بازیافت زباله توضیحاتی ارائه و برنامه‌های تولید شده در این زمینه را اعلام کردند.

در پایان جعفری جلوه؛ رییس ستاد برای جمع بندی پیشنهاد کرد که به صورت گزیده؛ بخش هایی از برنامه های عنوان شده در شبکه های مختلف در فواصل برنامه ها پخش گردد به این ترتیب موجی در راستای اهمیت به محیط زیست و محورهای مورد توجه ایجاد می‌شود. همچنین می‌توان ترتیبی اتخاذ کرد تا تجمیعی از کارهای انجام شده به صورت تیزر جامع و ترکیبی از شبکه های مختلف روانه آنتن شود.

گفتنی است موضوع جلسه بعد از سوی رئیس ستاد با توجه به روز جهانی تالاب ها؛ آلودگی آب با محوریت تاکید بر اهمیت تالاب ها تعیین شد.

نظر شما