ویژه یلدای ۹۸ ؛

رضا صادقی: برای مردم کشورم فقط صبر، تحمل و آرامش از خداوند بزرگ می خواهم

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۲۰:۱۸:۰۰
کد خبر: ۹۳۷۸۲۹
رضا صادقی: برای مردم کشورم فقط صبر، تحمل و آرامش از خداوند بزرگ می خواهم
رضا صادقی خواننده مشکی پوش پرطرفدار موسیقی پاپ ایران، به جشن قدیمی و سنتی شب یلدا اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی جامعه به حدی نامناسب است که مردم حال خوبی ندارند تا دور هم جمع شوند و شب یلدا را جشن بگیرند. به شخصه امسال خجالت می کشم سر سفره یلدا بشینم.

رضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به جشن شب یلدای امسال گفت: حقیقت این است که دیگر شب یلدایی وجود ندارد. تمام صفای شب چله این بود که همه فامیل دور هم جمع می شدند، آجیل، شیرینی، میوه، انار و ... می خوردند و از خاطرات خوش گذشته و حال و روز خود حرف می زدند اما الان نه پول آجیل هست نه جون خرید انار و  نه آینده ای که بتوان به امید آن زندگی کرد. من خودم به شخصه امسال خجالت می کشم سر سفره یلدا بنشینم.

او ادامه داد: ریشه ها و سنن قدیمی ایرانی ریشه در این دارد که حال مردم خوب باشد اما متاسفانه مردم ما حال خوبی ندارند. پارچه را روی زخم کشیدم کسی نبیند اما غافل از اینکه این زخم کرم زده است.

خواننده قطعه «همه این روزا» با دعایی برای مردم ایران گفت: برای مردم کشورم فقط صبر، تحمل و آرامش از خداوند بزرگ می خواهم. با این شرایط موجود مردم ما به شدت به این سه مورد احتیاج دارند. صبر برای این روزهای سختی که می گذرانیم، تحمل برای اتفاقاتی که هر روز صبح بیدار می شویم و روی سرمان آوار می شود و آرامش برای اینکه بتوانیم بچه هایمان را به سمت آینده هُل دهیم تا آنها بتوانند این حال بد و فضای عجیب و غریب را عوض کنند.

این خواننده مشکی پوش ادامه داد: شب یلدایی که با سرفه و آلودگی هوا برگزار شود شب یلدا نیست. مادربزرگ ها به خاطر آلودگی هوا در بیمارستان بستری هستند، پدربزرگها اکسیژن روی دماغشان دارند، اگر هم باشند پول ندارند دوکیلو آجیل بخرند نوه هایشان را دعوت کنند دور هم جمع شوند. خیلی وقت است که ایران هر شب، شب یلداست.

رضا صادقی در پایان اظهار داشت: گاهی اوقات احساس می کنم ما مردم در سیاره ای زندگی می کنیم و مسئولانی که قرار بود مثلا خدمتگزار ما باشند در سیاره ای دیگر. از آنها می خواهم یا ما را به آن سیاره ببرند یا اینکه این سیاره ای که ما هستیم را قابل سکونت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز