واکنش کارگردان «وارش» به توهین علیه مردم گیلان!

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۳:۵۵
کد خبر: ۹۳۸۳۱۵
واکنش کارگردان «وارش» به توهین علیه مردم گیلان!
احمد کاوری کارگردان این سریال از حواشی پیش‌ آمده مبنی بر توهین به مردم گیلان در این سریال گفت: این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم که این حواشی و رایزنی‌ها متعلق به جامعه گیلانی نیست و تعداد اندکی مدام به این موضوع دامن می‌زنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ احمد کاوری کارگردان «وارش»  از حواشی پیش‌ آمده مبنی بر توهین به مردم گیلان در این سریال توضیح داد: در سریال «وارش» ما یک قهرمان داریم که از شرقی‌ترین ناحیه ایران به شمالی‌ترین بخش می‌آید، در آنجا خانواده‌ای تشکیل می‌دهد و پیوند این دو قوم شکل می گیرد. هدف ما این بود که بین جوامع و اقوام الفتی ایجاد کنیم همچنین که اکثر افراد گیلانی سریال با شخصیت سیستانی داستان مهربان هستند به جز تعداد‌ اندکی که الفاظی را که به کار می‌برند برای تحریک احساسات است و این موضوع ما را دچار سوتفاهم کرده است.

وی افزود: من نه قصد بی‌احترامی داشتم و نه این سوءتفاهم را احتمال می‌دادم بلکه نگران بودم به دلیل استفاده برخی کلمات نسبت به اهالی سیستان مانند واژه «غربتی» که در سریال به کار برده شد این سوتفاهم از طرف مردم سیستان پیش بیاید در صورتی که بسیار بزرگ منشانه با این مساله برخورد کردند.

کارگردان «وارش» درباره اعتراضات مردم گیلان عنوان کرد: من این موضوع را پیگیری کردم و متوجه شدم که این حواشی و رایزنی‌ها متعلق به جامعه گیلانی نیست و تعداد اندکی که نمی دانم این حواشی چه کمکی به آن‌ها می‌کند، مدام به این موضوع دامن می‌زنند وگرنه سریال «وارش» مورد لطف مردم گیلان قرار گرفته است و درباره اعتراض اعضای شورای اسلامی شهر رشت باید بگویم که بسیاری از آن‌ها سریال را ندیده‌اند و یا موضع‌گیری مستقیم نکرده‌اند به جز اشخاص معدودی که نمی‌دانم آیا سریال را دیده‌اند یا خیر.

کاوری در پاسخ به این پرسش که آیا «وارش» به سرنوشت سریال «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی که در سل ۱۳۹۲ پخش آن توقیف شده بود دچار می‌شود، خاطر نشان کرد: پخش «وارش» متوقف نخواهد شد زیرا حمایت خیلی از دوستان، مدیریت سازمان صدا و سیما و شبکه سه سیما پشت این کار است. آنان برای ایجاد رفاه ملی تمام توانشان را گذاشته‌اند و تصور اینکه در جهت تفرقه قوم و ملیتی کاری را انجام دهند بی‌‎ اعتبار است.

کارگردان فیلم سینمایی «نفوذی» ادامه داد: ایده اولیه سریال «وارش» از رمان «مهاجران» نوشته هاوارد فاست اقتباس شده است. ۱۰ سال پیش فیلمنامه این سریال به طرح و سفارش محمودرضا تخشید به نگارش در آمده بود و من زنده کردن این قصه را بر عهده گرفتم.

وی درباره روند و تغییرات سریال در فاز دوم عنوان کرد: برخلاف تصورات برخی، آدم‌ها نه سفید هستند و نه سیاه! آدم‌های سفید یک وجوه خاکستری نیز در خود دارند و بالعکس. این قضیه در فاز دوم سریال نمایان می‌شود.‌

منبع: خبرگزاری صبا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز