قرجه طیار:

بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما جوابگوی تهدیدات رسانه‌ای دشمن نیست

۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۹۳۸۴۵۸
بودجه شبکه‌های برون مرزی صداوسیما جوابگوی تهدیدات رسانه‌ای دشمن نیست
عضو کمیسسیون اقتصادی مجلس معتقد است بودجه شبکه های برون مرزی صداوسیما کافی نیست و کفاف ماموریت های این شبکه ها را نمی دهد و باید بیش از پیش تقویت شوند.در حال حاضر جنگ اقتصادی حکم فرماست و دشمن دست از ناامید کردن افراد برنمی دارد، بنابراین بودجه شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی جوابگوی تهدیدات رسانه ای دشمن نیست وباید روی شبکه‌های برون مرزی سرمایه گذاری کنیم.

قرجه طیار در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، با اشاره به شرایط نامطلوب بودجه شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی و ماموریت‌های سنگین این شبکه‌ها در مقابله با استکبار رسانه‌ای غرب گفت: در جهان معاصر که موسوم به عصر اطلاعات و ارتباطات است و رسانه‌ها همه چیز را در تسخیر خود در آوردهاند؛ کارکرد و اهمیت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست. یکی از کارکردهای ویژه رسانه‌ها و خصوصا شبکه‌های برون مرزی، اطلاع‌رسانی و پوشش خبری است. این مجموعه‌ها با ایجاد پوشش خبری کامل در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی و سیاسی سعی می کنند از تبلیغات منفی دشمن علیه کشور جلوگیری کنند از این رو، شناخت شبکه‌های برون مرزی در رابطه با حوادث و تحولات جهانی، امری لازم و ضروری پنداشته می‌شود.

طیار با بیان اینکه جهان امروز در معرض دگرگونی، تغییر و تحولات فزاینده‌ای قرار دارد، تاکید کرد: در عین حال بروز و ظهور چالش‌ها و بحران‌های جدید در عرصه‌های سیاست، فرهنگ، اقتصاد، امنیت و... در جهان ایجاب می‌کند که این تحولات و جریان‌ها به دقت مورد مطالعه و مطمع نظر قرار گیرد و مهم‌تر اینکه فاکتورها، عوامل و اسباب مؤثر در خیزش، تسریع و یا سمت و سو دادن این حوادث و تغییرات نیز مورد ارزیابی و شناخت قرار گیرد که این خود می‌تواند یکی از ماموریت‌های ویژه شبکه‌های برون مرزی تلقی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌های ارتباط جمعی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مجازی، در عصر حاضر نقش عمده و مهمی را در عرصه تغییر و تحولات اجتماعی کشورها بر عهده دارند که دشمنان از این ابزار علیه مقاصد خود استفاده می‌کنند، تاکید کرد: امروزه نقش رسانه‌ها و میزان نفوذ آنها در ساخت سیاسی جوامع بر کسی پوشیده نیست. برخی از نظریه‌پردازان ارتباطات معتقدند که امروز جهان در دست کسی است که رسانه‌ها را در اختیار دارد. نقش عمده رسانه‌ها در شکل‌دهی به افکار عمومی باعث شده که اهمیت رسانه‌ها تا این حد مورد توجه قرار گیرد در این بین شکل گیری شبکه های برون مرزی نظیر پرس تی وی، العالم، سحر، هیسپان تی وی و ... در کشور ما نیز امری مبارک بود که این شبکه ها را عهده‌دار مسئولیت های خطیری کرد تا هم از نفوذ دشمن جلوگری کنند و هم سیطره فکری و فرهنگی ایران را گسترش دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه صداوسیما، یکی از مولفه‌های مهم امنیت ملی استْ تاکید کرد: به طور قطع فعالیت شبکه های برون مرزی در تثبیت جایگاه امنیت ملی بسیار بارزتر است و این شبکه ها به واقع در خط مقدم جنگ رسانه ای دشمن قرار گرفته اند.

طیار با اشاره به گسترش تبلیغات منفی دشمن علیه ایران طی چند سال گذشته اظهار کرد: در شرایط فعلی دشمنان از هر روزنه ای برای نفوذ استفاده می کنند تا شرایط اجتماعی کشور را دچار بحران کنند البته در سال‌های اخیر این جنگ اهداف اقتصادی پیدا کرده و دشمن سعی می کند اقتصاد ایران را دچار چالش کند که البته این هدف را بیشتر از کانال رسانه های خود دنبال می کند و سعی دارد فضای کشور را یک فضای ناامید برای کسب و کار و سرمایه گذاری خارجی معرفی کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: همچنین دشمن سعی می کند با نقشه های شوم خود از ورود سرمایه گذار خارجی در کشور جلوگیری کند که این مسئله می تواند امر تولید در کشور را مختل کند بنابراین این امر به خودی خود  گویای این است که رسانه ها امروز تا چه اندازه ذهن ها را هدف قرار داده اند و تا چه حد می توانند اقتصاد داخلی کشورها را هدف قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس خاطرنشان کرد: با این حال تولید محتوا و خبررسانی در شبکه‌های برون‌مرزی، کار بسیار سختی است اما این شبکه‌ها توانسته‌اند با عملکرد سنجیده خود، درچارچوب نظام و منافع ملی گام بردارند. البته شبکه‌های برون مرزی وقتی عهده‌دار چنین جنگ تمام عیار و سختی شده‌اند نیاز است مورد حمایت های جدی قرار گیرند.

این نماینده مجلس اظهارکرد: شبکه های برون مررزی باید از بعد تجهیزات و فناوری های روز تقویت شوند تا بتواند صدای خود را به دورترین نقاط دنیا برساند. البته این فناوری ها هم در حال حاضر هم وجود دارد اما کافی نیست. همچنین  باید تا می‌توانیم محتوا تولید کنیم. بدین معنا که پرداختن به سوژه‌های روز دنیا و تفسیر واقعی آن در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سیاست‌های جنگ رسانه‌ای دشمن و در راس ان امریکا گفت: رسانه‌های آمریکایی و سایر رسانه‌هایی که با هدف تخریب ایران فعالیت می‌کنند سعی می‌کنند مسائل ایران را با دیدی منفی منتشر کرده و در اختیار مخاطبان خود قرار دهند لذا در این میان شبکه‌های برون مرزی می‌توانند با تولید محتوایی مناسب و جذاب توطئه دشمن را خنثی و مخاطب را به سمت خود جذب کنند بنابراین ما باید مقابل استکبار رسانه‌ای غرب سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در بخش شبکه‌های برون‌مرزی داشته باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه موضوع پرداختن به شبکه‌های برون مرزی ایران مبحثی ملی است و حل مشکلات پیش رو هم عزم ملی نیاز دارد. گفت: اگر اهمیت لازم را به شبکه های برون مرزی ندهیم خطرات زیادی متوجه کشور خواهد شد لذا شبکه‌های برون مرزی به هیچ عنوان نباید دغدغه بودجه داشته باشند و تنها باید به جنگ تبلیغات منفی دشمن علیه کشور بروند .

این نماینده مجلس با اشاره به بودجه ناکافی شبکه های برون مرزی بیان داشت: در حال حاضر بودجه شبکه‌های برون مرزی کافی نیست و کفاف ماموریت های این شبکه ها را نمی دهد و باید بیش از پیش تقویت شوند که البته این مسئله به نوع نگاه مسئولین به شرایط فعلی کشور بستگی دارد . در حال حاضر جنگ اقتصادی  حکم  فرماست و دشمن دست از ناامید کردن افراد برنمی دارد بنابراین باید گفت بودجه «شبکه‌های برون مرزی» جوابگوی تهدیدات رسانه ای دشمن نیست وباید روی شبکه‌های برون مرزی سرمایه گذاری کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بدون شک شبکه‌های برون مرزی نیاز به تزریق منابع دارند تصریح کرد: حتما باید در این بخش اقدامات شایان توجهی صورت پذیرد و هرگونه حمایت از این شبکه‌ها مدنظر مسئولین باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز