در «شه و چله» شبکه سحر؛

بدرقه پاییز با نواهای کردی

۱۳۹۸/۰۹/۳۰ - ۱۵:۲۰:۰۶
کد خبر: ۹۳۹۳۸۴
بدرقه پاییز با نواهای کردی
ویژه برنامه «شه و چله» امشب به مناسبت بلندترین شب سال «یلدا» ، با ترکیبی از گویش های سورانی و کرمانجی از کانال کردی شبکه سحر پخش می شود تا آخرین دقایق پاییزی سال را با اوقاتی خوش برای بینندگان این شبکه مزین کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این برنامه 240 دقیقه ای بخش های مختلفی که معرف آیین ها و آداب و رسوم مخصوص این شب در مناطق کرد نشین است ، گنجانده شده است. 

پخش گزارش و مستندی از منطقه «اورامان» و روستاهای منطقه «مکریان» ، حضور گروه های موسیقی و اجراهایی با گویش های متداول آن سامان ، گروه های هم نوازی با حضور کاوه پیشداد ، میلاد شمس الدینی و پژمان احمدزاده ، حضور گروه بازی «دامه» از شهر بوکان ، حکایت خوانی و داستان سرایی توسط «بانو حنیفه» به همراه فرزند خود «شادی پاکزاد» ، پخش نمایش طنز تلویزیونی ، حضور نوازندگان سازهای کوبه ای ، آموزش طبخ و پخت غذاهای مخصوص این شب با حضور فهیم تمرزاده و تهیه سالاد انار ، آش دوغ و دسر هندوانه از بخش های متنوع این برنامه شاد شب یلدایی است. 

همچنین شرکت دو شاعر به نام های ستار حسین زاده و سیدجلال نظامی با بازخوانی آخرین سروده های خود و بیان آداب و رسوم متداول میان اقوام کرد سورانی و کرمانجی از شاخص های برنامه «شه و چله» است که تلاش دارد لحظات مفرحی را برای بینندگان کانال کردی فراهم کند. 

ویژه برنامه «شه و چله» شنبه 30 آذر از ساعت 21:30 به وقت تهران تا 30 دقیقه بامداد با اجرای مشترک مناف ایران پناه (سورانی) و نشمیل نظامی (کرمانجی) و تهیه کنندگی مصطفی محمودی بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز