علی ربیعی در بازدید از برنا:

قطعاً بخشی از هنرمندان باید مالیات بپردازند/ به همه چیز با عینک سیاست نگاه می‌شود/ منظور از معافیت مالیاتی هنرمندان حمایت از فرهنگ و هنر کشور بود

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۹۴۰۳۱۶
قطعاً بخشی از هنرمندان باید مالیات بپردازند/ به همه چیز با عینک سیاست نگاه می‌شود/ منظور از معافیت مالیاتی هنرمندان حمایت از فرهنگ و هنر کشور بود
علی ربیعی با اشاره به اینکه هنوز بحث معافیت مالیاتی هنرمندان در دولت مطرح نشده تأکید کرد قطعاً تغییراتی در معافیت مالیاتی هنرمندان اعمال خواهد شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: موضوع معافیت مالیاتی هنرمندان باید در بحث مالیات‌ها مطرح باشد نه بودجه سالانه. اشکال بحثی که امروز مطرح است در این بود که مبحث معافیت مالیاتی هنرمندان در بودجه مطرح شده بود و این در حالی است که در بودجه سالیانه نمی‌شود مالیات‌ها را کم یا زیاد کرد چراکه این اتفاق منجر به بی‌نظمی در فرایند مالیات می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: هر تصمیمی در این‌باره باید در مجلس به تصویب رسیده و نهایی شود، ما اساساً بحث معافیت مالیات نخواهیم داشت، بلکه برخی از اصناف مالیات‌شان به حداقل می‌رسد و شاید در شرایطی خاص برخی افراد مالیات‌شان به صفر برسد. در این موضوع اتفاقی که افتاد این بود که یک جناح تصور کرد ما در آستانه انتخابات قرار است به قشری امتیاز ویژه دهیم تا شاید بشود از این طریق جلب توجه کرد.

او افزود: متأسفانه به همه چیز با عینک سیاست نگاه می‌شود، وقتی بخواهند موضوعی را مطرح کنند بنا بر نظریه برجسته‌سازی سراغ سلبریتی‌ها می‌روند و مردم نیز نسبت به آن‌ها که شاید پولساز بوده و درآمد بالایی دارند حساس هستند و بحث کاملاً به حاشیه می‌رود در حالیکه وقتی صحبت از فرهنگ بود من یاد جلال آل‌احمد می‌افتادم که در فقر از دنیا رفت. منظور از معافیت مالیاتی هنرمندان حمایت از فرهنگ و هنر کشور بود تا اقتصاد هنر رونق داشته باشد که البته رونق اقتصاد در فرهنگ و هنر تنها راهش نگرفتن مالیات نیست.

سخنگوی دولت در پایان تأکید کرد: هنوز بحث مالیات هنرمندان در دولت مطرح نشده و اگر روزی این موضوع به دولت برسد تغییراتی اعمال خواهد شد که قطعاً بخشی از هنرمندان باید مالیات بپردازند و بخش‌های مختلف درصدهای متفاوتی از درآمدشان مربوط به پرداخت مالیات می‌شود. به طور قطع بسیاری از بخش‌ها که امروز فرار مالیاتی در آن‌ها اتفاق می‌افتد با مالیات بالایی مواجه خواهند بود. هنوز نمی‌توان بیشتر از این درباره مالیات هنرمندان صحبت کرد اما قطعاً اساس بحث تغییراتی منطقی در معافیت مالیاتی خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز