علیرضا سبط احمدی:

مردم فریب حواشی فیلم ها و سریال ها را نمی خورند!

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۰۵:۴۹:۰۰
کد خبر: ۹۴۰۳۶۵
مردم فریب حواشی فیلم ها و سریال ها را نمی خورند!
علیرضا سبط احمدی تهیه کننده آثاری چون: «همسایه ها»، «خوب، بد، زشت»، «بانو»، «شیر تو شیر» و... درمورد دلایل دیده شدن برخی از سریال های تلویزیونی، تاثیر فضای مجازی در جذب مخاطب، اهمیت قصه و بازیگر معروف در مطرح شدن سریال، گفت و گو کرد که در ادامه می خوانید.

علیرضا سبط احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به دلیل اینکه برخی از سریال‌ها پر سر و صدا می‌شوند اما برخی نمی‌توانند دیده شوند، گفت: دیده شدن یا نشدن یک سریال به ارتباطی که مخاطبان با آن می گیرند بستگی دارد. حال مردم برگرفته از فضا و اتمُسفر موجود در جامعه است، به همین دلیل گاهی مخاطبان با سریالی ارتباط برقرار می کنند و از دیدن آن لذت می برند و  گاهی اوقات یک سریال آنقدر خنثی ست که چه پخش شود چه نشود تاثیری نمی گذارد.

او درمورد تاثیر بازیگران چهره و مطرح در موفقیت سریال‌ها و فیلم‌ها بیان داشت: قصه و نوع بیان آن برای مردم اهمیت زیادی دارد، چراکه آنها با قصه همزادپنداری می کنند. حضور بازیگر مطرح در یک پروژه در درجه دوم تاثیر دارد.

سبط احمدی ادامه داد: ما کارهایی در تلویزیون و حتی سینما داشتیم که تعداد زیادی بازیگر چهره در آن حضور داشتند اما مردم ارتباط خوبی با آن نگرفتند درمقابل قصه هایی هم بوده که بازیگر مطرح در آن نبوده اما مردم از آن استقبال کردند و دوست داشتند. به نظر من بازیگر فقط به عنوان ویترین کار موثر است، به نوعی که اگر مردم از قصه لذت نبرند با بازیگر هم ارتباط برقرار نمی کنند.

تهیه کننده سریال «همسایه‌ها» با اشاره به تاثیر فضای مجازی در مطرح شدن فیلم‌ها و سریال‌ها گفت: وقتی برای یک کار حاشیه ایجاد می‌شود مردم فقط این حاشیه را دنبال می‌کنند و مدتی با آن سرگرم می‌شوند. متاسفانه ما به جای اینکه با یک ساختار درست و کیفیت خوب برای خودمان مخاطب ایجاد کنیم سعی می‌کنیم با درست کردن حاشیه این کار را انجام دهیم اما غافل از اینکه این سرو صدا کردن ها فقط برای یک مدت کوتاه است.

سبط احمدی افزود: یک زمانی مرسوم بود کارگردانان قدیمی در وزارت ارشاد سرو صدا می‌کردند که چند دقیقه فیلم مان نیست، هدف‌شان هم این بود که مردم فکر کنند فیلم سانسور شده و کنجکاو شوند تا آن را ببینند. الان فضای مجازی باعث شده همین فضا در بستر اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و... صورت گیرد. نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که مردم دیگر فریب این حواشی را نمی‌خورند و همین فضای مجازی باعث شده باهوش‌تر شوند. کارگردانان و تهیه‌کننده به جای اینکه حاشیه درست کنند کیفیت کار خود را بالا ببرند تا از این طریق مخاطب جذب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز