۶۰ هزار فحش برای «وارش»!

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۳:۵۴:۲۱
کد خبر: ۹۴۰۶۰۵
۶۰ هزار فحش برای «وارش»!
«وارش» جدیدترین سریال شبکه سوم سیما در حالی قسمت‌های ابتدایی‌اش روی آنتن رفت که برخی از مردم گیلان علیه این مجموعه اعتراض کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا؛ «وارش» داستان یک زن گیلانی را روایت می‌کند و در آن نویسنده و کارگردان نگاهی متفاوت نسبت به یک زن فداکار ایرانی داشته‌اند؛ نگاهی که با تابوشکنی هم همراه بوده است.

احمدکاوری، کارگردان مجموعه «وارش» درباره خواستگاری نقش اصلی این سریال که نوعی تابوشکنی محسوب می‌شود گفت: این مطلب جزو شالوده قصه است. وارش وقتی احساس می‌کند که یک مرد بی‌پناه همراه با فرزند شیرخواره‌اش وجود دارد که می‌تواند آن نوزاد را سرپرستی کند و خود را در مرگ همسر یارمحمد مقصر می‌داند، این از خودگذشتگی را انجام می‌دهد و خودش پیشنهاد ازدواج می‌دهد. درباره این اتفاق کامنت‌های مثبت و بازخوردهای منفی دریافت کردم. ولی برخوردهای مثبت همیشه از طرف خانم‌ها بوده و خانم‌ها از این قضیه خیلی استقبال کردند، به این دلیل که ما در این بخش به خانم‌ها حق انتخاب دادیم که خودشان شریک زندگی‌شان را برای آینده انتخاب کنند.

این جرأت و جسارتی است که «وارش» در فضای روستایی از خود به خرج می‌دهد، او این تابو را می‌شکند و از این مرز عبور می‌کند و خود پیشنهاد ازدواج می‌دهد. چه اشکالی دارد؟ در واقع اتفاق خلاف شرعی نیفتاده است. ممکن است برخی از فرهنگ‌ها این را خلاف عرف بدانند، ولی در نهایت وقتی ازدواج شکل بگیرد، چون سنت پسندیده‌ای است و در اسلام به آن خیلی اهمیت داده شده، این قضیه از یادها می‌رود و در پوشش اتفاق مهم دیگری قرار می‌گیرد.

کاوری درباره اعتراض‌هایی که برخی از مردم استان #گیلان به این مجموعه داشته‌اند، گفت: نظر خاصی ندارم. واقعیت این است که منتظر مانده‌ام تا سریال نیت واقعی ما را بیان کند. در حال حاضر در این شرایط نظری ندهم بهتر است. دوستانی در گیلان انتقادات شدید داشتند. احساس می‌کنم در این قضایا سکوت بهترین است. وقتی کار به پایان برسد باید دید آیا مجموعه جواب سؤال خیلی از دوستان و مخالفان را داده است که در غیر این صورت باید خیلی منطقی و در یک فضای فرهنگی با یکسری منتقد این قضیه تحلیل شود.

وی در پایان اضافه کرد: امیدوارم مردم عزیز گیلان صبور باشند و قسمت‌های بعدی را هم ببینند و ما را حمایت کنند. اگر چه خیلی‌ها و از جمله مردم سیستان خوب حمایت کردند، اما بالای ۶۰۰۰ فحش ناموسی در یک پست به ما رسیده است. البته خیلی از فحاشان کاربران ثابتی بودند و شاید ۳۰-۴۰ نفر بیشتر نباشند، ولی آن ۳۰-۴۰ نفر ۶۰۰۰ فحش فرستادند!

منبع: ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز