با «یورمدیوم» ضریب استقلال شبکه های ایرانی از یوتیوب را بالا می بریم

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۵:۵۶:۴۲
کد خبر: ۹۴۲۳۶۰
با «یورمدیوم» ضریب استقلال شبکه های ایرانی از یوتیوب را بالا می بریم
معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با هیاتی رسانه‌ای متشکل از خبرنگاران و سردبیران برجسته کشور هند، از تلاش معاونت برون مرزی رسانه ملی برای ارتقای ضریب استقلال شبکه های برون مرزی کشورمان از «یوتیوب» با ابتکار ایجاد پلتفرم اشتراک گذاری ویدئوی اختصاصی این معاونت با نام «یورمدیوم» سخن گفت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در نشست مشترکی که پس از بازدید این هیات رسانه ای از شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی، برگزار شد، با اشاره به فرهنگ و تاریخ مشترک میان ایران و هند گفت: با توجه به تلاش هایی که اخیرا برای کم‌رنگ کردن روابط فرهنگی میان ایران و کشورهای شبه قاره هند صورت می گیرد، این وظیفه ما و شما به عنوان اصحاب رسانه است تا این روابط را تقویت کنیم.

وی ادامه داد:  آمریکا تلاش می کند تا با تحریم ها مانع از ارتباط ما با دیگر کشورهای جهان شود. دامنه این تحریم ها به حوزه رسانه نیز کشیده شده و حتی وب‌سایت ها و حساب های کاربری ما در شبکه های اجتماعی تحت تاثیر این سیاست، مسدود می شوند.

جبلی افزود: ما اخیرا پلتفرم اشتراک گذاری ویدئوی «یورمدیوم» را راه‌اندازی کردیم که در واقع، جایگزینی برای یوتیوب خواهد بود. این پلتفرم در حالی راه‌اندازی شد که گوگل در طی سال های اخیر بارها با مسدود کردن اکانت های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی و العالم و.... در یوتیوب، سعی داشته است تا مانع از رسیدن صدای ما به مردم جهان شود.

در ادامه سی‌پی رای، از روزنامه نگاران باسابقه و برجسته کشور هند نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم گسترش همکاری میان شبکه های برون مرزی ایران و فعالان رسانه ای و خبرنگاران هندی عنوان کرد: پرس تی وی می بایست حضور پررنگ‌تری در هند داشته باشد و نه تنها، تحولات هند را به طور کامل‌تر پوشش دهد، بلکه می بایست به منبع دریافت اخبار برای خبرنگاران و جامعه رسانه ای هندی نیز تبدیل شود.

وی افزود: به عنوان یک فرد رسانه‌ای باید بگوییم که آنچه پرس تی‌وی را متمایز می کند، گزارش بدون دخل و تصرف رویدادهاست و این بهترین شیوه گزارشگری محسوب می شود.

هیات رسانه‌ای هند در بازدید خود از مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صداوسیما، با مدیران بخش های مختلف شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی گفت‌وگو کرده و در جریان روند تهیه، تولید و پخش اخبار در این دو شبکه بین المللی خبری قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز