ناگفته های اردشیر زاهدی در مستند «آخرین دیپلمات»:

ماجرای عشق افلاطونی داماد شاه و الیزابت تیلور!

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۰:۰۳:۲۶
کد خبر: ۹۴۳۰۶۰
ماجرای عشق افلاطونی داماد شاه و الیزابت تیلور!
اردشیر زاهدی در مستند «آخرین دیپلمات» ساخته امیر تاجیک از ماجرای عشقی خود با الیزابت تیلور ملکه ستارگان هالیوود برای نخستین بار پرده برداشته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اردشیر زاهدی آخرین سفیر ایران در آمریکا و شخصیت اصلی مستند «آخرین دیپلمات» با اولین فرزند محمدرضا پهلوی به نام شهناز ازدواج کرد. شهناز دختر فوزیه، همسر اول شاه و حاصل این ازدواج 7 ساله یک دختر به نام زهرامهناز بود که هم اکنون در آمریکا زندگی می کند.

اردشیر پس از این جدایی دیگر ازدواج نکرد و شهناز پهلوی عاشق خسرو جهانبانی، فرزند تیمسار جهانبانی شد. محمدرضا پهلوی با این ازدواج مخالف بود و خسرو را به سربازی فرستاد اما با اصرارهای شهناز، شاه با این ازدواج موافقت کرد به شرطی که تا پایان عمر در سوئیس زندگی کنند. به همین دلیل مراسم ازدواج شهناز و جهانبانی در سفارت ایران در فرانسه برگزار شد و شهناز هم اکنون نیز در شهر لوزان سوئیس و به فاصله حدود نیم ساعت از خانه اردشیر زاهدی زندگی می کند.

نکته ای که زاهدی در مستند «آخرین دیپلمات» برای اولین بار از آن پرده برمی دارد این است که در طول سال های بعد از طلاق، با الیزابت تیلور هنرپیشه سرشناس هالیود آشنا و این رابطه بسیار نزدیک شد.

نزدیک ترین و با نفوذترین مشاور محمدرضا پهلوی تا انقلاب اسلامی 1357 در مستند زندگی اش با اشاره به حضور تیلور در مهمانی های بزرگی که در آمریکا برگزار می کرده، از عشق افلاطونی شان نام می برد. حتی تیلور به دعوت زاهدی به ایران آمده بود و از شهرهای مختلف و تاریخی ایران بازدید کرده بود.

«آخرین دیپلمات» به کارگردانی امیر تاجیک نه تنها اسناد جذاب، دیده نشده و یا کمتر دیده شده ای رو می کند بلکه آلبوم ها و اسناد شخصی زاهدی و ناگفته های او نیز دیگر مواردی است که بر جذابیت این مستند پرتره می افزاید.

نظر شما