نیما عباس‌پور:

بضاعت سینمای ما اجازه نمی‌دهد نتایج جشن‌ها و جشنواره‌ها با هم متفاوت باشد

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۴۳۷۱۱
بضاعت سینمای ما اجازه نمی‌دهد نتایج جشن‌ها و جشنواره‌ها با هم متفاوت باشد
نیما عباس‌پور با اشاره به کمبود آثار قابل دفاع و درخشان در سینمای ایران تأکید کرد که بضاعت سینمای ما اجازه نمی‌دهد نتایج جشن‌ها و جشنواره‌ها با هم متفاوت باشند.

نیما عباس‌پور منتقد سینما در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما نیستم و اگر نظری درباره جشن انجمن منتقدان داشته باشم نظری خارج از حوزه مسائل صنفی است. در اکثر کشورهایی که صاحب سینما هستند منتقدانشان آثار برگزیده سال گذشته را انتخاب می‌کنند.

عباس‌پور خاطرنشان کرد: در کشورهایی چون آمریکا، صنعت سینما یک صنعت زنده و پویا است و تعداد فیلم‌های خوب و قابل دفاعش هر سال به قدری است که می‌توان نظرات مختلفی را در انتخاب‌ها شاهد بود اما در کشور ما که تعداد فیلم‌های ساخته شده در سال بسیار اندک است و طبیعتاً آثار درخشان و قابل دفاع کمتر از انگشتان یک دست نمی‌توان انتظار داشت که نتیجه انتخاب‌های جشن انجمن منتقدان با دیگر جشن‌ها و جشنواره‌هایی مثل فجر تفاوت چندانی داشته باشد.

او افزود: وقتی سینمای مستقل در کشور ما وجود ندارد یا امکان حمایت از آن نیست پس مجبوریم بین فیلم‌های حاضر در جشنواره و آثاری که اکران می‌شوند برترین‌هایمان را انتخاب کنیم. در سال گذشته همیشه سه فیلم «شبی که ماه کامل شد»، «متری شیش‌ونیم» و «سرخ‌پوست» در بین آثار مطرح هستند و قطعاً برگزیده جشن انجمن نیز یکی از همین آثار خواهد بود. 

این منتقد در پایان گفت: در انتخاب‌های نهایی بحث سلیقه مطرح می‌شود. ممکن است انتخاب‌‌های نهایی جشن انجمن منتقدان نیز با انتقاداتی روبرو باشد و این اتفاقی است که برای هر جشن و جشنواره‌ای رخ می‌دهد. امسال معمولاً آثار خوب دیده شد و هر چند که بازی‌های چندان چشمگیری در آثار سال گذشته دیده نمی‌شود اما به نظرم بازی‌های خوب دیده شد. البته سارا بهرامی در فیلم «جمشیدیه» نیز به خوبی ایفای نقش کرد و فکر می‌کنم فیلم «جمشیدیه» و سارا بهرامی می‌توانستند در بین نامزدها قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز