در نشست هم‌اندیشی دپارتمان اسباب‌بازی با نمایندگان واردکنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی و مسئولین وزارت صنعت و معدن و تجارت؛

بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان امضا شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۰۸:۴۴:۳۷
کد خبر: ۹۴۴۳۲۹
بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان امضا شد
نشست هم‌اندیشی دپارتمان اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی‌فروشان با نمایندگان واردکنندگان و فروشندگان اسباب‌بازی و مسئولین وزارت صنعت و معدن و تجارت روز گذشته (10 دی ماه) در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی اسباب‌بازی با حضور جمشید گلپور مشاور معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت، سید حسین دکمه چی رئیس اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته، عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان و وابسته، احمدعلی بابایی مشاور دبیر هیات عالی نظارت و رییس گروه صدور و نظارت بر مجوزها و اعضای اتحادیه صنف خرازی‌فروشان برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در ابتدای این نشست احمدعلی بابایی مشاور دبیر هیات عالی نظارت و رییس گروه صدور و نظارت بر مجوزها ضمن تشکر و تقدیر از خدمات دپارتمان اسباب‌بازی با ریاست مهرداد کریمی عضو هیئت مدیره صنف خرازی پیشنهاد داد که چنین نشست‌ها و برنامه‌هایی با حضور نمایندگان اتحادیه‌های کل کشور تحت مدیریت اتحادیه صنف خرازی‌فروشان برگزار شود.

در این هم اندیشی بیانیه تنظیمی توسط عبدالله اسفندیاری نایب رییس اتحادیه صنف خرازی‌فروشان قرائت شد و پس از پایان مراسم توسط اعضای صنف حاضر در جلسه امضا شد.

متن بیانیه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی اتحادیه صنف خرازی فروشان و وابسته تهران به شرح زیر است:

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی در تاریخ  ۷ تا ۱۳ دی ماه ۹۸ در تهران، مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و اعضای اتحادیه صنف خرازی‌فروشان با انتشار بیانیه‌ای بر موارد زیر تاکید نمودند:

۱- اتحادیه ضمن تقدیر از تلاش‌های ارزشمند دست‌اندرکاران و فعالان حوزه اسباب‌بازی و بازی‌های فکری، آمادگی خود را برای همکاری، همفکری و کمک‌های همه جانبه با این گروه‌ها اعلام می‌دارد.

۲- اتحادیه با ایجاد دپارتمان اسباب‌بازی در تامین نیازمندی‌های اعضاء و فعالان حوزه اسباب‌بازی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و اعتقاد دارد انسجام، اتحاد، حمایت و همراهی تمامی اعضای محترم، باعث ارتقاء کارایی و بهره‌وری و تسهیل امور مرتبط در این باره خواهد شد.

۳- اتحادیه هرگونه اتخاذ تصمیمات خلق‌الساعه و مداخله‌جویانه در بازار اسباب‌بازی از جمله ممنوعیت‌های بی‌مورد در واردات محصولات نظیر انواع عروسک که توان تولید داخل وجود ندارد را ناپسند تلقی نموده و تقاضا دارد در هرگونه جلسات منجر به مصوبات و صدور بخشنامه‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ها و قوانین مرتبط با اسباب‌بازی از نظرات کارشناسی این اتحادیه و خبرگان امر نهایت استفاده را بنمایند.

۴- اتحادیه از دولت تقاضا دارد تا کرسی‌های ثابت با حق رای در شوراها، کمیسیون‌ها، کارگروه‌ها، کمیته‌ها، جلسات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درباره اسباب‌بازی و بازی‌های فکری و نظایر آن را برای صاحب‌نظران در تولید، واردات و اتحادیه صنف در نظر بگیرند.

۵- اتحادیه هرگونه سخت‌گیری، بازرسی‌های غیرفنی، وضع قواعد و روش‌های غیرکارشناسی و سلیقه‌ای و... دستگاه‌های مختلف دولتی را باعث برآشفتگی، برهم ریختگی، زیرزمینی شدن تخلفات و فراهم شدن زمینه‌های دلزدگی و فاصله گرفتن اعضای صنف از دولت و دستگاه‌های نظارتی می‌داند. اعمال قانون در هماهنگی با هیات مدیره اتحادیه با رعایت حقوق صنفی و شهروندی فعالان حوزه اسباب‌بازی در تولید، واردات، توزیع و مصرف، مورد استدعاست.

۶- وجود اتحادیه بزرگ خرازی‌فروشان و وابسته تهران یکی از سرمایه‌های بزرگ‌ نظام مردم‌سالاری دینی است. تقویت این نهاد موجب استقرار دموکراسی، رسیدن به چشم‌انداز پیش‌بینی شده در هیات مدیره و راه‌اندازی دپارتمان‌های متفاوت، ایجاد تعاونی‌های مالی، مصرف و مسکن، پیگیری مشکلات و کارهای اعضاء در ادارات و دستگاه‌های دولتی و معاضدت‌های قضایی ایشان است و تضعیف آن و تجزیه و تفکیک رسته‌های صنفی موجودش بر خلاف جهت‌گیری و سیاست‌گذاری هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی و نظرات اتاق اصناف تهران و ایران سیاست نادرستی است و تبعات سوء جدی بر حقوق مکتسبه فعالان این صنف داشته و مورد نکوهش امضاء‌کنندگان این بیانیه است.

نظر شما