بررسی نحوه چیدمان کنداکتور صدا و سیما؛(بخش سوم)

مدیران صدا و سیما در چیدمان کنداکتور بی سلیقه هستند!

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۴۵۰۲۱
مدیران صدا و سیما در چیدمان کنداکتور بی سلیقه هستند!
تهیه‌کننده سریال‌هایی چون «نیوجرسی»، «حکایت‌های کمال»، «مانی و ندا»، «ملکوت» و... در انتقاد به نحوه برنامه ریزی صدا و سیما برای پخش برنامه‌ها و سریال‌ها گفت: متاسفانه طرز برنامه‌ریزی سازمان، بدسلیقگی است که ریشه در وضعیت اقتصادی نامناسب دارد.

محسن شایانفر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به نحوه چیدمان کنداکتور صدا و سیما گفت: نوع برنامه ریزی و چیدمان پخش سریال‌ها و برنامه‌ها در صدا و سیما به سلیقه و وضعیت اقتصادی مربوط می‌شود. قطعا تلویزیون دوست دارد هرماه سریال‌های جذاب پخش کند اما با شرایط اقتصادی موجود در سازمان این امر، امکان پذیر نیست. یک زمانی این مشکلات وجود داشت اما پنهان بود اما اکنون عیان شده و همه می‌دانند.

او ادامه داد: ایام عید و رمضان مناسبت‌های خاصی است که بینندگان جذب تلویزیون می‌شوند. به همین دلیل سازمان صدا و سیما هم سعی می‌کند بهترین برنامه‌ها و سریال‌ها را در این دو مناسبت روی آنتن ببرد. اگر من در این حوزه مسئولیتی داشتم، این انرژی و پتانسیل را در طول سال پخش می کردم تا مردم در تمام ماه های سال بیننده سریال های خوب باشند. متاسفانه طرز برنامه ریزی سازمان، بدسلیقگی است که ریشه در وضعیت اقتصادی دارد.

تهیه کننده سریال «حکایت‌های کمال» در مورد وضعیت اسپانسرینگ در کارهای نمایشی بیان داشت: اسپانسرها معمولا روی کارهای ترکیبی و شعاری مثل مسابقات و... سرمایه گذاری می‌کنند. در سال‌های اخیر اسپانسرها روی هیچ اثر نمایشی کار نکردند، معمولا تبلیغات خود را مستقیم میان سریال پخش می کنند. به نظرم من این مدل تبلیغات مناسب تر از این است که میان فیلمنامه تبلیغ یک محصول را بگنجانیم. با اینکه بخشی از برنامه ها هزینه خود را از طریق اسپانسرینگ تامین می کنند اما بازهم بودجه صدا و سیما کفاف ساخت سریال های خوب را نمی دهد.

شایانفر در پایان اظهار کرد: این مدل برنامه‌ریزی تلویزیون باعث شده مردم از آن دور شوند. امروزه مردم جامعه ما آنقدر درگیر هستند که اگر بخواهند چند ساعت سریال یا برنامه نگاه کنند معمولا به شبکه‌های خارجی رجوع می کنند. بنابراین باید آنقدر کارها جذاب ساخته شوند تا تبلیغات آنها دهان به دهان بچرخد و بیننده جذب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز